המדינה מבקשת דחיית של חודש לפינוי מגרון

בבקשת המדינה לבג"ץ נטען כי רכישת רוב קרקעות המאחז על ידי תושבי מגרון מהווה "שינוי נסיבות מהותי" המחייב בחינה מחודשת של המציאות המשפטית של היישוב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/07/12 11:07 ג באב התשעב

המדינה מבקשת דחיית של חודש לפינוי מגרון
ועד מתישבי בנימין, צילום: ועד מתישבי בנימין

המדינה הגישה היום (א') לבג"ץ בקשה לדחייה של חודש בביצוע פסק הדין לפינוי היישוב מגרון. המדינה טענה כי הסיבה לדחיית היא טענת תושבי מגרון כי הצליחו לרכוש שלוש חלקות מתוך שטח היישוב מידיים פלסטיניות, עניין הנחשב ל"שינוי נסיבות מהותי" המאפשר לתושבים המתגוררים במבנים שנמצאים על החלקות המדוברות להמשיך ולהתגורר במגרון. המדינה הסבירה כי מדובר ברוב המבנים של המאחז.

"הצורך בשמירה על הסדר והביטחון ביהודה ובשומרון מצדיק להימנע מפינוי שלא בהסכמה של המאחז מגרון במהלך חודש הרמדאן", הסבירה המדינה בבקשתה לבג"ץ, וטענה בנוסף כי ישנו עיכוב קצר בהשלמת האתר הזמני בגבעת היקב, הסמוכה למגרון, אשר אליה אמורים לעבור תושבי המאחז לאחר הפינוי. כמו כן נטען כי לדרג המדיני הבכיר דרוש זמן נוסף על מנת להמשיך בדיונים המתקיימים עם היועץ המשפטי לממשלה בנושא פינוי מגרון, נושא שנדון בוועדת השרים להתיישבות.

"ככל שבית המשפט הנכבד ייעתר לבקשה להארכה קצרת מועד נוספת לביצוע פסק הדין בבג"ץ מבקש היועץ המשפטי לממשלה לאפשר להגיש את עמדתם המסודרת של המשיבים לעתירה עד ליום 20 באוגוסט 2012", נכתב בבקשת המדינה.