המדינה לבג"ץ: נסדיר את עדי-עד לפי חוק ההסדרה

עדי עד ומצפה כרמים תולים תקוות בחוק ההסדרה: הפרקליטות ביקשה מבג"ץ שהות להסדיר את היישוב עדי עד בבנימין, על פי חוק ההסדרה וביקשו את מחיקת העתירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/17 09:41 יט בשבט התשעז

המדינה לבג"ץ: נסדיר את עדי-עד לפי חוק ההסדרה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לראשונה, הפרקליטות מבקשת מבג"ץ למנוע הריסת מבנים שנבנו על קרקע פלשתינית פרטית. מדובר במבנים שנבנו בעדי עד שבבנימין. כך פורסם ב'ישראל היום'.

בתגובה שהגישה המדינה לבג"ץ אתמול כתבו נציגי הפרקליטות כי "אשר למבנים הבלתי חוקיים המצויים מחוץ לאדמות המדינה המוכרזות, תבקש המדינה לציין כי בהינתן חקיקתו של החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, נדרשת המדינה לבחון את שאלת השלכותיו של חוק זה על המבנים‭."מדובר הן על מבנים שנבנו על קרקע פרטית והן על מבנים שנבנו באופן חלקי על אדמות מדינה.

בעקבות העתירה של יש דין והדרישה לפנות את הבתים, הודיעה המדינה בספטמבר על הכוונה לנסות להסדיר את המאחז, שבו מתגוררות 60 משפחות. בתגובת הפרקליטות נכתב עוד כי רק חמישה מבנים נבנו על קרקע פרטית.

כעת מבקשת הפרקליטות שבית המשפט יורה על מחיקת העתירה בכל הנוגע לבנייה על אדמות מדינה, כשם שעשה בשבוע שעבר בעתירה לפינוי המאחז הבלתי מורשה תפוח מערב. אולם, בניגוד להחלטה מהשבוע שעבר, הפרקליטות מבקשת שלא להורות על פינוי המבנים על קרקע פרטית.

אתמול פרסמנו ב'כיפה' כי במצפה כרמים מצפים לפתרון דומה: בדיון שנערך שלשום (שני) בין השר נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד ובין מטה הפעולה של מצפה כרמים, נבחנו ההשלכות המשפטיות הפרקטיות של חוק ההסדרה לגבי הסוגיה המשפטית בה נמצא הישוב מצפה כרמים.