המדינה הגישה בקשה לדחיית מועד פינוי עמונה

פרקליטות המדינה הגישה לבג"ץ בקשה לדחיית פינוי עמונה. בבקשה צוין כי הדחייה אינה לצורך הסדרת היישוב במקומו הנוכחי כי אם מציאת קרקע חלופית שבה יוכלו המפונים להתיישב

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 31/10/16 19:32 כט בתשרי התשעז

המדינה הגישה בקשה לדחיית מועד פינוי עמונה
דוברות, צילום: דוברות

המדינה הגישה בקשה לדחיית מועד הפינוי של עמונה בשבעה חודשים, מועד הפינוי הנוכחי הוא בעוד פחות מחודשיים, ב-25 לדצמבר 2016, כפי שקבע בג"ץ לפני כשנתיים. כך כפי שפורסם באתר ynet.

פרקליטות המדינה הגישה הערב לבג"ץ את הבקשה לדחיית מועד הפינוי בטענה כי המדינה בוחנת אפשרויות להעתקת הבתים. הבקשה כללה גם התייחסות לחוק ההסדרה, שהעלתו בועדת השרים לענייני חקיקה בכנסת נדחתה ליום ראשון הקרוב, ואת התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחוק . "היועץ המשפטי לממשלה חיווה דעתו כי יש מניעה משפטית מלקדם את הצעת החוק לאור האי-חוקיות החמורה הגלומה בה, בהיותה סותרת את הדין הבינ"ל והפנימי", נכתב בבקשה.

פרקליטות המדינה ציינה כי מטרת הדחייה אינה נסיון להכשיר את קרקעות עמונה הנוכחיות וכי היא מעוניינת בביצוע הפינוי בדרכי שלום וללא חיכוכים. בבקשה נכתב כי ישנם שני שטחי קרקע פוטנציאליים להעתקת עמונה, אחד מהם בסמוך ליישוב שבות רחל. "אין עסקינן כאמור בבקשה להארכת מועד לביצוע פסק הדין לצורך הכשרת עמונה במיקומה הנוכחי", נכתב.

"בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, פועלת המדינה - בראש ובראשונה - לקידום חלופות מטעמה, אשר לעמדתה יש בהן כדי לאפשר את הפינוי בדרכי שלום, ולמצער באופן שיקטין משמעותית את רמות החיכוך בעת ביצוע הפינוי, כמו גם את הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום" נכתב בבקשה לבג"ץ. "חרף המאמצים שהושקעו בקידום הנושא לא יעלה בידי המדינה להשלים את קידום כלל הפעולות הנדרשות בכל אחת משתי החלופות במהלך החודשיים שנותרו עד לתום מועד הפינוי עליו הורה בית המשפט".

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנסת כי: "ביקשנו מבית המשפט דחייה חשובה בעניין עמונה כדי לטפל בנושא בצורה אחראית. אנחנו מדינת חוק. בסופו של דבר גם המתיישבים יפעלו באחריות".

תושבי עמונה כידוע, מתנגדים בכל תוקף לפינוי המאחז והעתקתו לקרקע חלופית. אביחי בוארון, יו"ר מטה המאבק על עמונה, אמר ל'כיפה' במספר הזדמנויות כי במידה ויתרחש פינוי הוא יהיה כואב וקשה וכי התושבים לא יתפנו מרצון.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ושרת המשפטים, איילת שקד, הודיעו לפני מספר שבועות כי ידרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו דחייה במועד במועד הפינוי. בוארון אמר ל'כיפה' כי "אם מטרת הדחייה היא לדחות את הקץ אז זה היא לא תעזור אבל אם מטרת הדחייה היא ליישם הסדרה אז זה כן יכול לעזור, דחייה יכולה לתת מרווח זמן יותר משמעותי לייצר הסדרה". בוארון הדגיש כי באופן עקרוני תושבי עמונה הם "נגד כל דחייה. אנחנו רוצים להסדיר את היישוב. הדבר היחיד שיכול להסדיר את היישוב הוא חוק ההסדרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן