המאבק על גבעת האולפנה עולה לרשת

הגולשים מוצאים דרכים חדשות ומגוונות כדי לקדם את המאבק בעד "חוק ההסדרה" ולמען הצלת השכונה בבית אל: צעדת Waze, תגיות הזדהות בפייסבוק וקבוצות פעילות המאגדות את המאבק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/06/12 09:52 יד בסיון התשעב

המאבק על גבעת האולפנה עולה לרשת
פייסבוק, צילום: פייסבוק

המאבק על שכונת גבעת האולפנה בבית אל, עולה גם לרשת: גולשים רבים מוצאים דרכים יצירתיות ומגוונות כדי להפעיל לחץ בימים האחרונים על חברי הכנסת ושרי הממשלה, בדרישה להעברת חוקי ההסדרה, אשר יובאו להצבעה ביום רביעי הקרוב.

היוזמה המשמעותית ביותר עד כה נרשמה דווקא באמצעות תוכנת הניווט הפופולארית Waze, המהווה גם רשת חברתית בין-נהגים. התוכנה מאפשרת, מלבד ניווט ודיווחי תנועה שוטפים, גם אפשרות לצ'אט הנקרא "פטפטת", בין נהגים הנמצאים באותו אזור. גולשים ברשת החברתית "פייסבוק" הציעו אפוא להתגייס לטובת העברת החוק - ו"לשכנע" את יתר משתמשי התוכנה בנחיצות חקיקתו.

"ברביעי, החל מהשעה 9:00 נתחיל לכתוב הודעות באמצעות אופציית ה"פטפטת" ונדווח על בעיות תנועה מוסריות בישראל", קראה קבוצה חדשה בפייסבוק שנפתחה תחת הכותרת "מעבירים את חוק ההסדרה- צעדת ה- Waze". הגולשים הציעו סטטוסים שונים כמו "פקק מוסרי של ממשלת ישראל- מוכרחים להעביר את חוק ההסדרה!" ו"נוסעים בתל אביב- שימו לב שבצידי הדרך זכויות אזרחי יהודה ושומרון הישראלים נרמסות".

(צילום: עמוד הפייסבוק של אורלב)

גם ח"כ זבולון אורלב התגייס לטובת המאמצים להעברת החוק באמצעות עמוד הפייסבוק הרשמי שלו. אורלב הציע לגולשים להוריד "באדג'", תווית קטנה אותה ניתן להוסיף לתמונת הפרופיל בפייסבוק, עליה נכתב: "גם אני בעד חוק ההסדרה של אורלב".

במקביל, ובהתאם למאבקים קודמים דוגמת הסדרת היישוב מגרון, פתחו תומכי גבעת האולפנה גם קבוצה פעילה בפייסבוק המדווחת ומעדכנת על הצעדים השונים הנעשים למען השכונה, תחת הכותרת "לא מפנים את גבעת האולפנה". בקבוצה חברים כעת למעלה מ-100 גולשים המשתפים תמונות, דעות, מאמרים ודיווחים על אירועי הימים האחרונים - בעיקר סביב נושא קידום "חוק ההסדרה".