המאבק בהתחרדות עולה לרשת

אתר האינטרנט חדש, "חילוני.קום", מאגד באינטרנט ועדי שכונות חילוניים הנאבקים נגד מה שהם מכנים כ-"פלישה חרדית מאסיבית"

חדשות כיפה אורי פולק 15/06/11 19:18 יג בסיון התשעא

המאבק בהתחרדות עולה לרשת
dcaseyphoto-cc-by, צילום: dcaseyphoto-cc-by

אתר אינטרנט חדש שהושק השבוע בכתובת "חילוני.קום" שם לו למטרה לארגן מחאה ציבורית למען שמירה על צביון החיים החילוני בשכונות מגורים בכל רחבי הארץ.

פורום השכונות הארצי, המוביל את המהלך, גדל באחרונה בעוד כעשרה נציגי ישובים המבקשים להתאגד למען מלחמה משותפת נגד מה שהם מכנים כ"פלישה חרדית" אל סביבת מגוריהם הקרובה. הפורום כולל כבר היום נציגי מהישובים בת ים, גבעת שמואל, ערד, נווה שאנן בחיפה והיישוב חריש.

אתר האינטרנט מציג חלוקה של הישובים השונים בהם חברו האזרחים למאבק המשותף, על פי ניתוח מדויק של הגורמים אתם מתמודדים התושבים. כך למשל מתוארים היישובים בית הכרם, קריית יובל וערד, כישובים בהם ישנה "פלישה חרדית מסיבית". לעומתם, היישובים בכרמיאל, רחובות וכפר יונה, מציינים כי הם נאבקים נגד הקמתם של מבני דת או נגד החדרת תוכנית לימודים דתית בבתי הספר.

מעבר לחלוקה הגיאוגרפית, מבקש האתר החדש לרכז פסקי דין הניתנים בעניין זה, כדי לאפשר לועדי הפעולה השונים התאגדות משותפת, מבחינה חוקית, בהתבסס על התקדימים המשפטיים. רם פרומן, תושב שכונת רמת אביב ואחד מיוזמי הפורום, טוען כי למעלה מ-20 יישובים כבר חברים בפורום המשותף. בימים הקרובים מתכוון הפורום להגיש בקשה להקמתה של עמותה רשמית, שתאגד את כלל ועדי השכונות מבחינה כלכלית ומשפטית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן