הלכו לחלק נרות שבת – ונהרגו בפיצוץ בנתניה

שלוש הנערות שנהרגו בפיצוץ הבניין בנתניה, היו בעיצומן של חלוקת נרות שבת. רב בית חב"ד ספד להן: "בנות נפלאות, שתמיד התנדבו"

חדשות כיפה אורי פולק 18/06/11 21:15 טז בסיון התשעא

הלכו לחלק נרות שבת – ונהרגו בפיצוץ בנתניה

שלוש ההרוגות בפיצוץ הבניין בנתניה ביום שישי האחרון, סטייסי טרוק בת ה-17, רבקה מסהיד בת ה-17.5 ורבקה דוראי בת ה-18, היו בעיצומה של התנדבות לחלוקת נרות בכיכר העצמאות הסמוכה - כפי שהן נהגו בכל שבוע. השבוע, החליטו הנערות להקדים את חלוקת הנרות ולהתחיל אותן ערב קודם לכן, כדי להספיק ולחלק כמה שיותר. כשעה קלה לפני שהפיצוץ גבה את חייהן, הספיקו הנערות להשתתף בשיעור שהועבר בבית חב"ד לקהילה הצרפתית, בו היו רגילות ללמוד.

הרב של בית חב"ד המקומי ומורן של הנערות, הרב יעקב מזוז, ספד להן וסיפר כי "מדובר בבנות נפלאות, מלאות חיים שתמיד התנדבו. הן היו חברות קרובות שתמיד הגיעו לשיעורים. בערב הפיצוץ הן היו עליזות ומלאות מרץ כהרגלן. תמיד היה את הרצון לעשות עוד יותר". הרב מזוז סיפר כי לאחר השיעור לנשים, המשיך הרב למסור שיעור נוסף, במהלכו נשמע הפיצוץ.

"לקראת 1:30 לפנות בוקר התקשרו אלי ההורים של אחת הבנות. 'ראית את הבת שלנו?', הם שאלו אותי. אמרתי להם שלא, שאלתי למה והסברתי שהשיעור הסתיים כבר בשמונה וחצי, אז הם אמרו לי שהיא היתה בכיכר, הלכה לחלק נרות ולא חזרה", סיפר הרב מזוז. הם היוודע הדבר, יצאו אנשי בית חב"ד וחיפשו אחריהן באזור חלוקת הנרות, כיכר העצמאות. "חיפשנו פה ושם ולא מצאנו. כבר ידענו על הפיצוץ, אבל היינו בטוחים שבעזרת השם הכל בסדר. כשקורה דבר כזה אנחנו לא מאמינים שזה קרה לבשר מבשרנו. רק לקראת בוקר קיבלנו את הבשורה המרה".

הרב מזוז סיפר כי שלוש הנערות "היו עוזרות לנו בכל דבר, בקייטנה, בפעילויות של הילדים, לנזקקים, בכל דבר שהיינו צריכים. הן היו בנות בית אצלנו, חברות של בתי, אחרי שהן היו אוכלות בערבי שבת עם ההורים שלהן הן היו באות לפה. קשה מאוד לעכל דבר כזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן