הכנסת צפויה לאשר: שוטרים יחוייבו בענידת תגי זיהוי

וועדת הפנים של הכנסת צפויה לאשר את התיקון לחוק, המחייב את כל השוטרים הלובשים מדים לענוד תג זיהוי ללא יכולת להפעיל שיקול דעת ולהורידם

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/11 10:50 ג בחשון התשעב

הכנסת צפויה לאשר: שוטרים יחוייבו בענידת תגי זיהוי
Gellerj-cc-by-sa, צילום: Gellerj-cc-by-sa

לראשונה יחוייבו כל השוטרים הלובשים מדים לענוד תג זיהוי, ללא יכולת להפעיל שיקול דעת ולהורידם, כפי שנעשה עד כה. ההצבעה על התיקון לחוק תתקיים היום (ב') בוועדת הפנים לקראת הצבעה בקריאה השנייה ושלישית במליאת הכנסת.

התיקון להצעת החוק הינו מאמץ משותף אותו מוביל ח"כ אורי אריאל, יחד עם חברי הכנסת דב חנין וניצן הורוביץ. על אף חילוקי הדעות הפוליטיים בין השלושה, קבעו חברי הכנסת כי מדובר בתופעה פסולה ובלתי ראויה, שכדאי להתאחד ולפעול למענה.

"במספר מקרים בשנים האחרונות התברר כי שוטרים עושים לכאורה שימוש שלא כדין בחריג הקבוע בפקודת המשטרה ונמנעים מלענוד תגי זיהוי גם כאשר ענידת התג אינה כרוכה בחשש לסיכול הפעילות או סיכון לשוטר או לאדם אחר, לעתים בגיבוי גורמים בפרקליטות. שימוש זה נעשה בעיקר באירועים בעל חשיבות עליונה מנקודת מבט דמוקרטית - הפגנות והתקהלויות", כתבו חברי הכנסת בדברי ההסבר להצעת החוק.

על פי הצעתם, "בפעילות טיפוסית בה ענידת התג אינה כרוכה בסיכון כזה - טיפול בהפגנות והתקהלויות ופיזורן וכן בכל פעולה אחרת שאינה דורשת הסוואה, שוטרים יחויבו לענוד תגי זיהוי. כמובן, אין לדרוש משוטרים לענוד תגים ולהופיע במדים בעת פעילות מודיעינית, או במשימות שההצלחה בהן אינה אפשרית אלא אם יסוו השוטרים את זהותם כשוטרים. כמו כן, כל אימת שהשוטר מופיע במדים ואין צורך להסוות את זהותו כשוטר, אין סיבה שלא לחייבו לענוד תג זיהוי".

במידה ויאושר החוק ויכנס לתוקפו, אי ענידת תג על ידי שוטר תהפוך לעבירה משמעתית, ואזרחים שיתעדו שוטרים שאינם עונדים תגים יוכלו להתלונן נגדם במחלקה לחקירות שוטרים.

ח"כ אורי אריאל, שלחץ על תיקון החוק, אמר היום לכיפה כי "מדובר בתיקון חשוב לפקודת המשטרה. מעתה לא יוכלו שוטרים לנהוג באלימות ובברוטאליות ולהסתתר תחת מעטה האלמוניות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן