הכנסת מציינת שמונה שנים להתנתקות

במשכן הכנסת הוצגה תערוכת תמונות המשקפת את חייהם של תושבי גוש קטיף בתקופה שלפני יישום ההתנתקות. ועד מתיישבי גוש קטיף: לזכור מה היה ולדאוג שמעשה דומה לא יחזור בשנית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/07/13 16:23 כד בתמוז התשעג

הכנסת מציינת שמונה שנים להתנתקות
יחצ, צילום: יחצ

תערוכת תמונות מיוחדת המשקפת את חייהם של תושבי גוש קטיף בתקופה שלפני ההתנתקות הוצגה היום (ג‘) במשכן הכנסת, במלאת שמונה שנים ליישום תוכנית ההתנתקות. התערוכה הוצגה ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוף קטיף וצפון השומרון.

התמונות שיקפו את חייהם הפורחים של תושבי גוש קטיף בתקופה שלפני ההתנתקות. בין היתר הוצגו בה תמונותיהם של הצלמים: אדי ישראל, מירי צחי, דבורה הורוביץ, דרור ונונו, רון אלגון ועמיחי גרוס. התערוכה נערכה במסגרת מליאה מיוחדת שיזמו ח"כ זבולון כלפה ואורית סטרוק, שתתקיים היום בכנסת ותעסוק בגוש קטיף.

בהכנת התערוכה היו שותפים ועד מתיישבי גוש קטיף והמרכז למורשת גוש קטיף וצפון השומרון. "מטרת היום הזה לזכור מה היה לפני שמונה שנים ולדאוג לכך שמעשה דומה לא יחזור בשנית", מציינים בוועד מתיישבי גוש קטיף. אליעזר אורבך, יו"ר הוועד, ציין כי "גם אחרי שמונה שנים חשוב לזכור שכמחצית מאנשי גוש קטיף עדיין לא נכנסו לבתי קבע וחקלאים רבים איבדו את מקור פרנסתם ועדיין לא קיבלו קרקע חלופית".

מוכי בטר, מנכ"ל מרכז קטיף, סיפר כי "סיפורם של תושבי גוש קטיף מדבר בפני עצמו באמצעות התמונות. בעזרתן אנו שומרים על הזיכרון וההמשכיות של מורשת גוש קטיף גם בתקופה הנוכחית, שמונה שנים לאחר העקירה".