הכנסת זוכרת את בתי הכנסת שחרבו בגוש קטיף

בכנסת נחנכה פינת הנצחה לבתי הכנסת בגוש קטיף, ביוזמת ח"כ זבולון כלפה. בבית הכנסת שבמשכן הוצב גל-עד, שריד עשוי שיש, שהיה חלק מארון הקודש בבית הכנסת של היישוב עצמונה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/07/13 17:11 כד באב התשעג

הכנסת זוכרת את בתי הכנסת שחרבו בגוש קטיף

בכנסת נחנכה בצהריים (ד‘) פינת הנצחה לבתי הכנסת שחרבו בגוש קטיף, ביוזמת חבר הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי). בבית הכנסת שבמשכן הוצב גל-עד, שריד עשוי שיש, שהיה חלק מארון הקודש בבית הכנסת של היישוב עצמונה. שריד הובא למשכן ע"י חבר הכנסת כלפה, שהיה ממקימי ובוני בית הכנסת בעצמונה, ונצר את השריד ההיסטורי לאחר הפינוי מגוש קטיף.

בטקס נכחו יושב ראש הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, חברי סיעת הבית היהודי ובראשם שר הכלכלה נפתלי בנט, השר אורי אריאל וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן.

יושב ראש הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין שפעל להקמת פינת ההנצחה אמר בטקס כי "בפרשת השבוע נקרא על הברכה והקללה, הברכה היא משהו מאוד טבעי והקללה היא "אם לא תשמעו". המצב הטבעי הוא שהאבן הזו הייתה צריכה להיות במקומה. אם היא כאן, כנראה שעשינו משהו לא נכון. היוזמה שלך, זבולון, מאפשרת לנו את הכיוון הזה של חזרה למצב הטבעי של הברכה שעוד תגיע".

ח"כ כלפה אמר היום כי ”בזכירה סוד הגאולה, האירוע של עקירת יישובי גוש קטיף וחורבן בתי הכנסת לא נשכח, הוא עדיין פעור ומדמם בליבנו. אין ספק שהגל-עד שהנחנו פה יזכיר לכולנו כמו תמרור שבכוחו של הבית הזה לפעול כדי לתקן את המציאות ולשוב למקום שעזבנו“.