הכנסת דנה בתופעת חילול הקברים בהר הזיתים

ועדת העלייה והקליטה קראה לשר לביטחון פנים לתגבר את היקפי האבטחה במקום, זאת לאחר עשרות מקרים של פגיעה בקברים ובמבקרים יהודיים שהגיעו לאזור

חדשות כיפה אורי פולק 27/02/12 14:47 ד באדר התשעב

הכנסת דנה בתופעת חילול הקברים בהר הזיתים
תמרה, ויקיפדיה, צילום: תמרה, ויקיפדיה

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת קיימה היום (ב') דיון במה שמסתמן בחודשים האחרונים כתופעה מדאיגה - חילול הקברים בהר הזיתים. יו"ר הועדה, ח"כ דני דנון, טען כי מדובר במציאות יומיומית מסוכנת, בה נתקלים יהודים מהארץ ומהתפוצות, המגיעים לפקוד את קברי יקיריהם. "למרות שהותקנו במקום מצלמות, ואף יש יותר שוטרים, אך בפועל האלימות עדיין קיימת והפורעים הערבים משיגים את מטרתם - שיהודים לא יגיעו לבקר", טען דנון.

בתגובה למציאות הזו קרא דנון לשר לביטחון הפנים להאיץ את הקמתה של תחנת משטרה באתר עד חג הפסח, ולהוסיף מצלמות גם על כביש הגישה ופנה למשרדי החינוך והתיירות לקדם סיורים במתחם. "לא יתכן שיהיה צורך לתת ליווי ליהודים במדינתם", הוא קבע.

אברהם לובינסקי, יו"ר הועדה הבינלאומית לשימור הר הזיתים, טען בדיון כי "לא יתכן שיהודים יפחדו להתקרב למקום החשוב וההיסטורי הזה, ועל הממשלה לטפל בסוגיה זו במהרה. הר הזיתים שרד את כל הכובשים בארץ ישראל, אך הוא מתקשה לצלוח את מדינת ישראל". לדבריו הצטרף ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שקבע כי המציאות העוגמה בהר מבוססת על כך "שלא קיימת כל הרתעה מצד השלטון כלפי הפורעים".

מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים, תנ"צ ניסים אדרי, הסביר בתגובה כי המשטרה משתדלת לתת מענה הולם תוך הגברת הפעילות הגלויה והסמויה באזור ובמקביל מתקיים הליך מואץ להקמת תחנת משטרה במקום. גם אלעד קנדל, מנהל פרויקט אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים, הוסיף כי התבצעו לאחרונה מעצרים רבים וכי אכן ניתן לראות ירידה בהיקף הונדליזם. לדבריו, בהר הזיתים הושקעו לאחרונה כ- 90 מיליון שקלים ומופעלות בו 97 מצלמות, נכון להיום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן