הכנסת אישרה את החוק לעידוד ההתיישבות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המכירה לצורכי מס בתרומות הניתנות למוסדות הפועלים לעידוד ההתיישבות. תנועת "רגבים": "תיקון עוול היסטורי"

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 21:59 כט באייר התשעב

הכנסת אישרה את החוק לעידוד ההתיישבות
איציק אדרי-cc-by-sa, צילום: איציק אדרי-cc-by-sa

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס ההכנסה של חברי הכנסת זאב אלקין וציון פיניאן ("הליכוד") הרואה בעידוד ההתיישבות מטרה ציבורית.

את התיקון לחוק יזמו בתנועת "רגבים" לאחר שהבינו את גודל האבסורד הקיים כעת, כאשר עידוד ההתיישבות לא נכלל בהגדרות של מטרות ציבוריות כפי שנכלל בחוק. את ההצעה הוביל ח"כ זאב אלקין ("הליכוד") ולפיה יוענק זיכוי בשיעור של עד 35% מגובה התרומה בתשלומי המס שמשלם התורם על הכנסתו, לתורמים לטובת ההתיישבות. עד כה הוענק זיכוי זה לתורמים למוסדות ציבוריים או למטרות ציבוריות, אך ההתיישבות לא הייתה חלק מהן.

אלקין אמר כי הוא "שמח שהכנסת העבירה את אחד החוקים היותר צודקים במדינה ובכך שמה סוף לאבסורד שנמשך שנים". לדבריו, "עידוד התיישבות אינה מילה גסה וחשוב שבמדינת ישראל יחקק חוק שמיטיב עם התורמים להתיישבות. חבל שסיעות הבית, כמו למשל העבודה,שחרטה על דגלה בעבר את נושא ההתיישבות מסרבות לתמוך בחוק שיסייע ליישובי הנגב והגליל רק בגלל פחד שהחוק יעודד בניה גם במעלה אדומים, גוש עציון ואריאל".

"מדובר בתיקון חשוב של עוול היסטורי. ההתיישבות הייתה מאז ומעולם אבן היסוד במדינה הציונית והיעדרותה ברשימת המטרות אותה רוצה המדינה לקדם באמצעות הכרה לצרכי מס בלטה ודרשה תיקון", ציין בצלאל סמוטריץ, מנהל הפעילות של תנועת "רגבים".