הכירו את המח"טים הסרוגים החדשים

בסבב מינויים חדש של מפקדי חטיבות נכללים גם כמה דתיים. מעתה על חטיבת גבעתי, חטיבת הקומנדו, השייטת ובית הספר למ"כים, יפקדו חובשי כיפה סרוגה

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/16 11:36 יא באב התשעו

הכירו את המח"טים הסרוגים החדשים
Defence ministry/Flash90, צילום: Defence ministry/Flash90

אל"מ דדו בר כליפא (גבעתי), אל"מ אבי בלוט (קומנדו), אל"מ ט' (השייטת) ואל"מ עמית ימין (ביסל"ח). אלה חלק מהמינויים החדשים לתפקידי מפקדי חטיבות. המשותף לכולם הוא שארבעתם משתייכים לציונות הדתית.


בשבועות האחרונים דובר ונכתב רבות על המתח שקיים לכאורה בין הציבור הדתי-לאומי לצה"ל, זאת בעיקר על רקע נושא התודעה והזהות היהודית בצה"ל. כמה מינויים לתפקידי מח"ט חדשים יכולים אולי ללמד שעם כל המחלוקות הציבור הסרוג עדיין מהווה גורם משמעותי בצה"ל לא רק בדרגי השטח הנמוכים אלא גם בקצונה הבכירה יותר.


אל"מ דדו בר כליפא, מח"ט גבעתי החדש, החל את שירותו הצבאי בחטיבת גולני, בהמשך עבר לגבעתי שם נשא במגוון תפקידים ביניהם, מ"פ בגדוד צבר, מפקד הגדס"ר, מג"ד שקד ומפקד בא"ח גבעתי. בתפקידו הקודם פיקד על החטיבה הדרומית ברצועת עזה.


אל"מ אבי בלוט, שיחליף את אל"מ דוד זיני בפיקוד על חטיבת הקומנדו, העביר חלק גדול משירותו בחטיבת הצנחנים ויחידת מגלן. בעבר היה גם מח"ט חברון ובתפקידו הקודם פיקד על עוצבת האש והיה מדריך בקורס מ"פים מג"דים.

אל"מ ט' שמונה למפקד השייטת, הוא בוגר הפנימייה הצבאית בישיבת בנ"ע אור עציון וגם חתן התנ"ך העולמי בשנות לימודיו בתיכון. בעבר נשא בשלל תפקידים ביניהם, מפקד בית הספר של הקומנדו הימי, סגן מפקד השייטת ומפקד עוצבת חוד החנית.


אל"מ עמית ימין שיהיה מעתה אמון על הכשרת מפקדי הכיתות בביסל"ח, התגייס גם הוא לצנחנים בתור לוחם ומפקד, בהמשך עבר ליחידת מגלן ופיקד על גדוד לביא. בתפקידו הקודם היה מח"ט עציון.