היתה עגונה למעלה מחמש שנים בצרפת וקיבלה גט תוך 24 שעות בחיפה

האשה מצרפת ניסתה במשך יותר מחמש שנים לקבל גט מבעלה, שעמד בסירובו להתירה. בסיוע חוקר פרטי מטעם הרבנות, נעצר הבעל בישראל ולבסוף נעתר לדרישת בית הדין בחיפה ונתן את הגט המיוחל

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/12/16 13:51 יח בכסלו התשעז

היתה עגונה למעלה מחמש שנים בצרפת וקיבלה גט תוך 24 שעות בחיפה
shutterstock, צילום: shutterstock

גבר יהודי מצרפת סירב במשך יותר מחמש שנים לתת גט לאשתו. לאחר שהיא פנתה לאגף העגונות ברבנות, נעצר הגבר בישראל, הובא בפני בית הדין הרבני בחיפה ולבסוף הסכים למתן הגט. והכל תוך 24 שעות.

מדובר באישה שניסתה במשך כחמש שנים להתגרש מבעלה. בית הדין הרבני בצרפת קבע שאין בידיו סמכויות לטפל בנושא משום שעדיין לא בוצעו גירושין אזרחיים. בית המשפט הצרפתי פסק כי על הזוג להתגרש, אך הבעל הצליח לערער על החלטת בית המשפט המחוזי וכך נותרה האישה עגונה.

בשבוע שעבר נעשתה פנייה מטעם עורכת דינה של האשה, הדס כהן, לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים ויום למחרת נפתח תיק בבית הדין הרבני בחיפה. חוקר פרטי מטעם אגף העגונות איתר את הבעל, ששהה בישראל והוא נעצר על ידי המשטרה וזומן באופן מיידי לבית הדין הרבני בחיפה.

כשהגיע האיש לבית הדין הכריז כי לא ייתן לאשתו גט, מאחר שלטענתו אין לבתי הדין בישראל סמכות לדון בעניינו בעודו אזרח צרפת. אב"ד הרב דניאל אדרי הודיע כי בנסיבות העניין ובשל העגינות המתמשכת, במידה והבעל לא ייעתר למתן גט, ייאלץ האיש להישאר במאסר עד לקיום הדיון בנוכחות שני הצדדים ואף דרש ממנו להפקיד את דרכונו.

לאור זאת, נעתר הבעל לדרישת בית הדין למתן הגט. כשנודע לאישה על הסיפור, היא עלתה על מטוס מצרפת לישראל ותוך פחות מ-24 שעות מרגע שהמקרה הגיע לפתחו של בית הדין בחיפה, שוחררה האישה מעגינותה.

מנהל בתי הדין הרב שמעון יעקבי בירך על סופו הטוב של הפרשה ואמר כי "אגף העגונות פעל בצורה יעילה ומהירה יחד עם בית הדין הרבני בחיפה והאב"ד הרב דניאל אדרי. תוך פחות מיממה נעצר סרבן הגט באמצעות מבצע מאומץ בסיוע חוקרים פרטיים, דרכונו נשלל, הגט בוצע וסיפור עגינות עגום בן חמש שנים הגיע לסיומו. אני קורא לנשים עגונות ומסורבות גט לפנות לאגף העגונות בבתי הדין הרבניים שמשקיע משאבים רבים בסיוע ובמציאת פתרונות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן