הישג בוועדת הפנים: רוב מוחץ נגד הפגיעה בשכר רבני ההתיישבות

וועדת הפנים של הכנסת דחתה קיצוץ של 60% משכרם של רבנים ובלניות במועצות האזוריות, לאחר שמשרד האוצר ביקש לקצץ את שכרם כחלק מחוק ההסדרים. ח"כ כלפה: גם קיבוץ צריך רב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/07/13 13:20 ג באב התשעג

הישג בוועדת הפנים: רוב מוחץ נגד הפגיעה בשכר רבני ההתיישבות
יחצ, צילום: יחצ

קיצוץ של 60% משכר המשרתים בקודש (רבנים ובלניות) במועצות האזוריות נדחה בוועדת הפנים של הכנסת, לאחר שבמסגרת חוק ההסדרים ביקש האוצר לקצץ כ-45 מיליון שקלים משכרם של הרבנים והבלניות. בדיון שנערך היום בוועדת הפנים נודע כי שר האוצר יאיר לפיד הורה על קיום דיון מיוחד שיבחן את הכרחיות הקיצוץ. ההצבעה על הקיצוץ תידון בשבוע הבא, לאחר תשובת האוצר.

ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), שפעל להשיג רוב נגד המהלך בקרב חברי הקואליציה והאופוזיציה, אומר היום כי "עלינו לאפשר שירותי דת איכותיים וטובים לאנשי המושבים והקיבוצים בפריפריה בדיוק כמו במגזר העירוני. כתושב קיבוץ שומריה אני עד בשנים האחרונות לביקוש גובר והולך לשירותי דת דווקא בקיבוצים ובמושבים חילוניים. גם בקיבוץ להב יש הנזקקים לשירותי דת ויש לאפשר שירותים אלה לכל מי שזקוק לכך ללא אפליה".

שמואל ריפמן יו"ר מרכז המועצות האזוריות, אמר בדיון כי "האחדות הובילה להצלחה מרשימה. מרבית חברי הוועדה הבינו שהמשרתים בקודש חשובים לכלל תושבי המועצות האזוריות וההתיישבות בארץ ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן