הילדה שהסעירה מדינה שלמה

נעמה, ילדה דתייה מבית שמש, סיפרה למצלמות על הפחד מהקיצונים החרדים בעיר, שירקו עליה בדרכה לבית הספר מפני ש"לא הייתה צנועה מספיק". אלפי גולשים ב"פייסבוק" הצטרפו לתמיכה בה

חדשות כיפה אורי פולק 25/12/11 09:17 כט בכסלו התשעב

הילדה שהסעירה מדינה שלמה
מתוך חדשות 2, צילום: מתוך חדשות 2

למגמת הדרת הנשים יש היום עוד פרצוף ועוד שם, של ילדה דתייה בת 8, שרק רצתה ללכת בשלום לבית הספר. בתוכנית "אולפן שישי" של ערוץ 2, הובא סיפורה של נעמה מרגוליס, בת 8, המתגוררת בבית שמש ומספרת על הפחד ללכת לבית הספר. סיפורה הקשה עורר בסוף השבוע תמיכה נרחבת בציבור ואף לגינוי חריף מצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נעמה, תלמידת כיתה ג', עלתה לארץ עם ההורים מארצות הברית. אמה מלווה אותה מדי בוקר לבית הספר, מרחק קצר של 300 מטר. "הרבה פעמים הם מפחידים אותי, שאני אפצע או משהו כזה", ספרה נעמה למצלמות בהתייחסות לקבוצת חרדים שמשמיעים לעברה הערות קשות ואף יורקים לעברה בטענה כי היא "אינה צנועה מספיק". לטענתה, "הם רוצים שאני אתלבש כמו חרדית ושאני אתן להם את בית הספר".

"אני מפחדת להיות בבית שמש וללכת לבית הספר", הוסיפה נעמה, "ביקשתי מאמא שלי שנעבור לגור במקום אחר בגלל שהחרדים האלה ירקו עלי וקיללו אותי, אבל אנחנו לא יכולים לעבור ואני מפחדת להתקרב לבית הספר. זה ממשיך כל הזמן".

מאז שודר סיפורה של נעמה, הצטרפו למעלה מ-6,500 גולשים לקבוצה בפייסבוק "אלף ישראלים עולים לבית שמש להגן על נעמה הקטנה", שנפתחה בעקבות שידור הכתבה. ביום שלישי הקרוב צפויים אלפים להגיע לעיר על מנת להפגין נגד הדרת נשים.

בצאת השבת, בעקבות שידור הכתבה, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' וביקש ממנו להנחות את המשטרה לפעול בתקיפות נגד האלימות שמתבצעת נגד נשים בפומבי. "לא ניתן לקבוצות קיצוניות לפגוע בזכויות הנשים במרחב הציבורי שחייב להישאר פתוח ובטוח לכולם", אמר נתניהו.