היכל תרבות חדש ייפתח בקריית ארבע

יום לפני ההכרזה הצפויה על מדינת פלסטינית, בקריית ארבע יחנכו היכל תרבות חדש, בו יציגו אפילו תיאטרון הקאמרי ובית לסין. "נעמוד בשורה הראשונה של ההיכלות בארץ"

חדשות כיפה אורי פולק 10/09/11 21:37 יא באלול התשעא

היכל תרבות חדש ייפתח בקריית ארבע
יחצ, צילום: יחצ

בשקט שעומד בניגוד גמור לפתיחת היכל התרבות באריאל לפני כשנה, בעוד כשבועיים יפתח היכל תרבות חדש בקריית ארבע. לא זו בלבד שהפעם לא מדובר על שום חרם נגד התיאטרון, אלא שאפילו תיאטרון הקאמרי ותיאטרון בית לסין - הודיעו כי יציגו בו.

היכל התרבות החדש, שיחנך ב-19 לחודש, יום לפני ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית, כולל 400 מקומות ישיבה. באירוע ההשקה צפויים להשתתף יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין והמשנה לראש הממשלה, השר סיבלן שלום.

(צילום: יחצ)



את ההיכל עיצב האדריכל דוד ברסלבי, שציין כי מדובר באולם יוקרתי "עם כיסאות תיאטרון מרופדים ונוחים לישיבה בשורות מרווחות. הבמה המתפרסת על אורך של 17 מטר הינה מטיפוס "במת-קופסה" פרונטאלית - שהיא הגמישה ביותר לשמש את סוגי המופעים השונים".

"בעוד מספר ימים קריית ארבע חברון תעלה על מפת התרבות בישראל ותהווה מוקד של פעילות תרבותית ענפה בכל מגוון אמנויות הבמה, המחול, המוזיקה והתיאטרון", אמר יו"ר מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר.

"אוכלוסיית קריית ארבע, אשר כוללת ציבור חילוני, דתי, עולים חדשים וותיקים הינה אוכלוסייה שוחרת תרבות ואומנות. ההיכל החדש ייתן מענה לתושבים רבים, אשר כיום נאלצים לנסוע קילומטרים רבים על מנת לצפות במופעים והצגות", הוא הסביר. לדבריו, "לאור הביקוש הגדול ומתוך רצון לתת לתחום התרבות את המקום הראוי לו בקרית ארבע ובכל מחוז יהודה, פעלנו לבניית היכל תרבות שיעמוד בשורה הראשונה של ההיכלות בארץ".