היועץ המשפטי לממשלה יתערב בפרשת הגט מצפת

מנדלבליט יטען כי לעותר נגד הגט, אין מעמד לפתוח מחדש את התיק וכי לבית הדין הרבני הגדול אין סמכות לדון בפסילת הגט לאחר שניתן

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/01/17 17:28 יב בטבת התשעז

היועץ המשפטי לממשלה יתערב בפרשת הגט מצפת
Emil Salman, צילום: Emil Salman

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יתערב בפרשת הגט מצפת שעולה לדיון מחר בבוקר בבג"ץ. כך על פי פרסומו של יאיר שרקי, כתב הדתות של חדשות ערוץ 2. שרקי צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מנדלבליט יטען מחר בבג"ץ כי אין לבית הדין הרבני הגדול סמכות לדון בפסילת הגט לאחר שניתן לעגונה וכי לעותר האלמוני שערער על הגט ואינו קשור למעורבים בפרשה, אין מעמד לעתור בנושא.

מחר בבוקר (ד') פרשת ביטול הגט מצפת תגיע לדיון בבג"ץ בעקבות עתירה שהגישה העגונה יחד עם ארגון "מבוי סתום" ובאמצעות עו"ד בתיה כהנא-דרור כנגד הרב יוסף ובית הדין הרבני הגדול. עו"ד כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" ומי שמייצגת את העגונה דורשת כי הרב יוסף יפסול את עצמו מלדון בתיק.

בזמן הדיון תיערך מחוץ לבית המשפט העליון הפגנה מאוחדת של ארגוני נשים שיגיעו למחות נגד החלטתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף לדון מחדש בביטול הגט. החלטתו של הרב יוסף התפרסמה לפני כחודשיים ועוררה זעם רב וביקורת רבה.

כזכור, מדובר בגט שניתן לפני מעל לשנתיים וחצי לאישה שבעלה הוגדר רפואית כצמח, בעקבות תאונת דרכים שעבר שבע שנים לפני כן. בית הדין הרבני בצפת בראשותו של הרב אוריאל לביא פסק כי הוא רשאי להעניק לאישה גט במקומו של הבעל והיא תוכל להינשא בשנית ובכך התיר את האישה הצעירה לאחר שבע שנות עגינות.