היועמ"ש מנדלבליט: סרבנות גט עשויה להיחשב עבירה פלילית

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע כי במקרים מסוימים סרבנות גט עשויה להיכנס להגדרה של עבירה פלילית:"קיים אינטרס ציבורי משמעותי במתן כלים להתמודדות עם מצוקתן הגדולה של עגונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/16 17:26 טז בסיון התשעו

היועמ"ש מנדלבליט: סרבנות גט עשויה להיחשב עבירה פלילית
Emil Salman, צילום: Emil Salman

מנדלבליט הנחה: סרבנות גט עשויה להיחשב כעבירה פלילית. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם היום (רביעי) הודעה בה הסביר כי במקרים מסוימים סרבנות גט עשויה להיחשב כעבירה פלילית ויש לנהוג בסרבן הגט באמצעות כלים פליליים.

מנדלבליט הנחה לפתוח בחקירה פלילית במקרה בו בית דין רבני חייב אדם לתת גט לאשתו. מנהל בתי הדין הרבניים פנה למנדלבליט בבקשה שיאשר פתיחת חקירה פלילית נגד אביו של סרבן הגט, תחת החשד ששידל את בנו להפר הוראה חוקית לתת גט.

"עמדת היועץ המשפטי היא כי קיים אינטרס ציבורי משמעותי במתן הכלים להתמודדות עם מצוקתם הגדולה של עגונות, ועם הפגיעה הקשה בחירותן ובכבודן", נכתב בהחלטתו של מנדלבליט. "בנסיבות המתאימות, יש מקום לבחון גם הפעלת כלים פליליים לשם כך", לשון ההודעה.

מנדלבליט ציין כי החליט לאמץ את עמדת פרקליט המדינה בנושא והנחה לפתוח בחקירה פלילית במקרה שהובא לפניו. כעת הטיפול במקרה יועבר על ידי פרקליטות המדינה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי זהו צעד חשוב שנעשה בתיאום עם בית הדין ולאחר שנבדק כי הוא לא יביא לפסילתו של הגט המיוחל לכשיינתן.

"יש בכך גם אמירה ציבורית חשובה לכלל סרבני הגט והמעטפת האנושית שמסייעת להם ותומכת בהם בסירובם - מדינת ישראל לא תשב מנגד מול עיגונה של אישה, ותנקוט כנגד כך את כל הצעדים האפשריים על פי החוק וההלכה", אמר הרב יעקבי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן