היום: פגישה מכרעת בין אורי אריאל לנפתלי בנט

יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יפגשו היום בצהריים לפגישה המוגדרת בידי הצדדים ´מכרעת´ בו כפי הנראה יוכרע האם שתי המפלגות ילכו יחד לבחירות לכנסת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/12/14 08:56 יא בכסלו התשעה

היום: פגישה מכרעת בין אורי אריאל לנפתלי בנט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד המערכת הפוליטית נערכת לבחירות באמצע חודש מרץ, בבית היהודי ובאיחוד הלאומי נעשים מאמצים לגשר על הפערים בין הצדדים על מנת לרוץ יחד במסגרת רשימה משותפת בבחירות הכלליות הקרובות.

היום בצהריים (ד') יפגשו יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לפגישה המוגדרת בידי הצדדים כפגישה מכרעת, בו יכריעו אם אכן שתי המפלגות ירוצו יחד.

על פי ההערכות, שני הצדדים רוצים לגשר על הפערים ולהגיע למצב בו לא יאלצו להיפרד, אך כרגע יש הבדלי גישות בין הצדדים. בבית היהודי טוענים כי האיחוד הלאומי לא יקבלו את ששת השריונים אותם הם מבקשים, אך יחד עם זאת, ייתכן כי הצדדים יגיעו להבנות מסוימות לגבי מספר שריונים לחברי תקומה. חברי הכנסת אשר לא ישורינו יאלצו להתמודד בפריימריז לבית היהודי, אך זמן ההכשרה שלהם יקוצר כך שיוכלו לרוץ ללא בעיות, וללא המתנה ממושכת.

כזכור, במסגרת החוקה החדשה נקבע כי על מתמודד להיות חבר בבית היהודי למשך זמן מסוים לפני שיוכל לרוץ במסגרת פריימריז לרשימה, אך כאמור, במקרה זה בבית היהודי מבטיחים לקצר את תקופת ההכשרה של הח"כים של תקומה.

לפני יומיים שברו באיחוד הלאומי את הכלים, כאשר החליטו שלא להגיע לישיבת סיעת הבית היהודי. בסופו של דבר אומנם הגיעו חברי האיחוד הלאומי לסוף הישיבה, אך בנט, שזעם על התנהלותם, פוצץ את הישיבה בזעם ואמר "איני יכול לסבול התנהלות כזו".

בשעות לפני ואחרי ישיבת הסיעה תקפו באיחוד הלאומי ובבית היהודי אחד את השני, כשבבית היהודי אומרים שאורי אריאל הוא מתפצל סדרתי, ובאיחוד הלאומי מאשימים את בנט במכירת ערכיו לטובת קולות. עם זאת, אתמול (ג') שלח אורי אריאל מכתב מפויס לראשי מוסדות תקומה, בו הבהיר כי האיחוד הלאומי מחויב לאחדות עם הבית היהודי, כך שייתכן ששני האישים יגיעו היום להסכמות.