היום יובא לאישור הממשלה מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי

שרת המשפטים איילת שקד תציג לשרים היום את הצעתה למנות את מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה. הוא יכהן בתפקיד 6 שנים.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/01/16 10:07 כב בטבת התשעו

היום יובא לאישור הממשלה מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי
Emil Salman, צילום: Emil Salman

הממשלה צפויה לאשר היום (א') מינויו של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט, שכיהן בעבר כפרקליט הצבאי הראשי והשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף, צפוי להחליף בתפקידו את היועץ המשפטי הנוכחי יהודה וינשטיין, שאמור לסיים את תפקידו בסוף החודש הקרוב.

ההצבעה על מנדלבליט תיערך על רקע המחלוקת סביב בחירתו כמועמד יחיד לתפקיד על ידי ועדת האיתור שמינתה שרת המשפטים איילת שקד. הוועדה נדרשה למצוא שלושה מועמדים לתפקיד, אך בסופו של דבר העמידה הוועדה, בראשה עמד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, מועמד יחיד, זאת למרות התנגדותו של גרוניס.

עם אישור הממשלה צפויים כמה ארגונים חברתיים לעתור לבג"ץ נגד מינויו של מנדלבליט. בשבוע שעבר דחה בג"ץ שתי עתירות בנושא בטענה כי הדבר עוד מוקדם, שכן המינוי טרם אושר בממשלה.

ביקורת מרכזית הוטחה בשרת המשפטים עצמה, איילת שקד, וכל על ועדת האיתור. זאת מכיוון שהועדה נטלה את שיקול הדעת של שקד בכך שהציעה מועמד יחיד לתפקיד, ולא הביאה לשרת המשפטים מועמדים לבחור מביניהם. במידה והמינוי יאושר, יכהן מנדלבליט בתפקיד במהלך 6 השנים הבאות.