היום הגורלי: שימוע לתא"ל אופק בוכריס

סנגוריו של תא"ל אופק בוכריס התייצבו היום בלשכת הפצ"ר ולנסות לשכנע אותו בטענותיהם. בסופו של השימוע יוחלט: כתב אישום או סגירת התיק. תומכיו מפיצים ברשתות החברתיות קטעי תהילים וקוראים להתפלל להצלחתו בשימוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/16 11:15 טו בסיון התשעו

היום הגורלי: שימוע לתא"ל אופק בוכריס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סנגוריו של תא"ל אופק בוכריס, החשוד בעבירות אונס, התייצבו הבוקר (ג') בלשכתו של הפרקליט הצבאי הראשי בקריה בתל אביב לשימוע שבסופו יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום או להודיע על סגירת התיק שמטלטל את צמרת הצבא מאז חודש מרס.

שלושת סנגוריו של הקצין הבכיר - הסנגור הצבאי הראשי אל"מ אשר הלפרין ועורכי הדין עודד סבוראי וז'ק חן ייצגו את הבוכריס בלשכתו של הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, בהליך השימוע לפני הגשת כתב אישום. סנגוריו של בוכריס, שהיה אמור להתמנות לראש חטיבת המבצעים, ינסו לשכנע את הפרקליט הצבאי הראשי לוותר על האישום החמור באונס ואף לנסות לשכנעו שיש לסגור את התיק ללא הליך פלילי. ההחלטה הסופית לא צפויה להתפרסם במהלך היום, ועל פי הערכות לאנשי הפרקליטות הצבאית ולפצ"ר יידרשו מספר ימים בכדי לגבש סופית את החלטתם.

בחודש שעבר הסתיימה החקירה, שפתיחתה הובילה לזעזוע עמוק בצה"ל. במהלך החודשים שחלפו עומת בוכריס עם שתי המתלוננות, עבר שש חקירות במשרדי היחידה המיוחדת של מצ"ח ואף עבר בדיקות פוליגרף.

בדף הפייסבוק שהוקם על ידי תומכיו ""תומכיו בתא"ל אופק בוכריס" פורסם פוסט ההמסיר כי לא נמצא 'אקדח מעשן': " 115 ימים מלאי השמצות, והנה היום יעמדו באי כוחו של תא"ל אופק בוכריס אל מול הפצ"ר לשימוע בסיומו יוחלט האם להגיש כתב אישום כנגדו. על אופק ומשפחתו עברו ימים ולילות של ייסורים, היום הכל יכול להיגמר.

בידי הפצ"ר, תא"ל שרון אפק נתונה ההחלטה האם לתת גושפנקא להמשך ההתעללות הציבורית ולהחליט על הגשת כתב אישום, מה שיסגור את הסיפור בבית משפט, או לזכות את תא"ל בוכריס. נשוב ונציין כי בחקירה כולה לא התגלה שום "אקדח מעשן" כבמקרי חקירה אחרים. המציאות שבשטח לא תאמה לטענות האונס, ואילו פרסום שמו של תא"ל אופק בוכריס והשעייתו סחפו נשים ששירתו תחת פיקודו להתאסף ולעמוד לימינו. מתלוננת אחת לא נוספה".

מעבר לכך בפוסט שמופץ ביממה האחרונה גם בווטסאפ מצורפים קטעי תהילים שהציבור מתבקש להגיד להצלחתו בשימוע.