היום בערב: אישור האחדות בין תקומה לבית היהודי

לאחר השמועות והספינים, היום בערב כפי הנראה יצביעו 1200 חברי מרכז הבית היהודי בעד איחוד עם מפלגת תקומה בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 13:43 ו בשבט התשעה

היום בערב: אישור האחדות בין תקומה לבית היהודי
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

לאחר השמועות, הספינים והטענות בדבר פירוד ברגע האחרון, היום בשעה 19:00 יתכנסו מאות מתוך 1200 חברי מרכז הבית היהודי בנחלים ויצביעו כפי הנראה בעד האחדות עם מפלגת תקומה.

בימים האחרונים נשמעות שמועות עקשניות בדבר פיצוץ האחדות בין הבית היהודי ותקומה ברגע האחרון, ואף היו טענות לפיהן תקומה מתכוונת במקרה כזה לרוץ יחד עם אלי ישי, אך אתמול בערב (א') בראיון ל'כיפה' הכחיש השר אורי אריאל, יו"ר תקומה את הטענות ואמר כי אין הדברים נכונים. "יש סיכום בינינו לבין נפתלי בנט ואני מעריך וחושב שהוא יעמוד בסיכום הזה. אני לא רואה שום סיבה שמשהו אחר יקרה", אמר אריאל.

"אנשים צריכים להפסיק לרכל ולהתחיל לקיים את הפסוק 'לא תלך רכיל בעמך'”, הוא הוסיף. “אני לא יודע מאיפה השמועות האלו מגיעות. צריך להיות למישהו אינטרס להפיץ דבר כזה ולא לי או לנפתלי יש אינטרס שכזה. הסיכום תקף ואני לא מבין מי מוציא שמועות כאלו. אני בכל אופן לא קיבלתי שום מידע שכזה, ויש פרשנים למיניהם שחייבים כל הזמן ריגושים ומייצרים שמועות לא נכונות".

כאמור, אם לא יהיו הפתעות ברגע האחרון ממש מאות חברי מרכז הבית היהודי יצביעו בעד אחדות עם תקומה, דבר שיסגור כמעט לחלוטין את רשימת הבית היהודי. ביום רביעי צריכים ראשי המפלגות להגיש את רשימותיהם לנשיא המדינה, ובימים האחרונים מנסים בכל המפלגות להביא כוכבים כמשוריינים. בין היתר אתמול פורסם ב'כיפה' כי בבית היהודי פנו לעדן הראל בניסיון לגייס אותה כמועמדת מטעמם לכנסת אך נענו בשלילה. נתניהו פנה לעיתונאי אראל סג"ל שענה אף הוא בשלילה, ולאחר מכן פנה לעיתונאית קרולין גליק, אך לא ידוע היכן הדברים עומדים בין הצדדים בנושא זה.