היום במשפטו של אלאור אזריה: עדותו הדרמטית של רבש"צ חברון

משפטו של החייל היורה, אלאור אזריה, עשוי לקבל היום תפנית נוספת. עדותו של רבש"צ חברון, שתעומת עם עדותו של מח"ט חברון, תשפוך אור נוסף על הפרשה ועתידה להצביע על הלך הרוח של המשפט כולו

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/10/16 09:42 כד בתשרי התשעז

היום במשפטו של אלאור אזריה: עדותו הדרמטית של רבש"צ חברון
flash90, צילום: flash90

הבוקר יתחדש משפטו של החייל אלאור אזריה, כשעדות דרמטית אחת, עשויה לסמן את הכיוון אליו הולך המשפט.

רבש"צ היישוב היהודי בחברון, יוני בלייכברד, יעיד היום מטעם ההגנה. הוא יעומת עם עדותו של מח"ט חברון, יריב בן עזרא, שטען שבלייכברד עצמו ניגש אליו ודיווח לו על ירי חריג שצריך לבדוק אותו ושלאברור מדוע הוא בוצע. בעדות שמסר בלייכרד במצ"ח, הוא כלל לא הזכיר את השיחה עם המח"ט ורק אמר ש-"היה שקט. דווח ירי תקין של כוחותינו. לא קרה שום דבר מיוחד".

עדותו של הרבש"צ דרמטית מכיוון שבמידה ויסתור את עדות המח"ט ויטען שלא דיווח לו על ירי חריג, זו תהיה פגיעה קשה באמינותו של אל"מ בן עזרא ומכה קשה לא פחות לתביעה. לעומת זאת, במידה ובלייכברד יאשר את דברי המח"ט הוא יחזק מאוד אתכוונת התביעה להרשיע את אזריה.

במהלך המשפט התגלעו פערים לא קטנים, בין מה שנאמר בחקירות מצ"ח לבין מה שהעידו החיילים בבית־הדין הצבאי, פערים שגרמו מבוכה לתביעה הצבאית.

לדוכן העדים תחזור היום גם הפתולוגית ד"ר מאיה גיפס, שתנסה להזים את עדותו של פרופ' יהודה היס, שהעיד בחודש שעבר שעל פי הממצאים הפתולוגיים שהוא בחן המחבל לא מת מהכדור שירה בו אלאור אלא כתוצאה מתסחיף אוויר בלב.