היום באו"ם: הצבעה על עצירה מיידית של פעילות ישראל בהתנחלויות

הליגה הערבית ומצרים עשו יד אחת על מנת להביא הצעת החלטה, המגבילה את ישראל, להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם. ההערכה היא כי ארה"ב תטיל ווטו על ההחלטה. השגריר באו"ם דני דנון: "התגלמות האבסורד והצביעות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/12/16 08:33 כב בכסלו התשעז

היום באו"ם: הצבעה על עצירה מיידית של פעילות ישראל בהתנחלויות
שחר עזרן, צילום: שחר עזרן

הצעת החלטה הדורשת מישראל לעצור באופן מיידי כל פעילות בתחומי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים, תעלה היום להצבעה באו"ם. ההצעה הוגשה על ידי מצרים והתקבלה על ידי הליגה הערבית ונכתב בה כי ההתנחלויות הם "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ומכשול משמעותי לשלום".

ההצבעה תיערך במועצת הביטחון של האו"ם בשעה 22:00 בשעון ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי על ארה"ב להטיל וטו על ההצבעה. ב- ynet פורסם כי גורמים אמריקניים אמרו החודש כי הנשיא היוצא ברק אובמה לא צפוי לעשות צעד משמעותי כלשהו הנוגע לסוגייה הישראלית-פלסטינית בזמן שנותר לו בבית הלבן. בשנת 2011 ארה"ב הטילה וטו על הצעה דומה אשר גינתה את ההתנחלויות.

"זוהי התגלמות האבסורד והצביעות של האו"ם" אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "החלטה כזו לא תקדם שום תהליך אלא רק תהיה פרס של האו"ם למדיניות ההסתה והטרור הפלסטינית". דנון הוסיף כי "הזוי שבזמן שאלפים נטבחים בסוריה, מועצת הביטחון מקדישה זמן דווקא כדי לדון בגינוי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".