היוזמה האחרונה של השר דניאל הרשקוביץ

רגע לפני שהוא עוזב את לשכתו, הוביל שר המדע והטכנולוגיה לשיתוף פעולה נדיר בין ישראל לקזחסטן בתחום חקר החלל, זאת למטרת שלום עולמי. השר הרשקוביץ: אנחנו שיכיים למועדון יוקרתי ומצומצם של יכולת בחלל

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/01/13 10:41 יז בשבט התשעג

היוזמה האחרונה של השר דניאל הרשקוביץ
יותם פרום, צילום: יותם פרום

רגע לפני שהוא עוזב את לשכת שר המדע והטכנולוגיה מריץ השר דניאל הרשקוביץ יוזמה אחרונה לקדנציה, לפיה מדינת ישראל תשתף פעולה עם מדינת קזחסטן בחקר החלל כל זאת למטרת שלום עולמי. סוכנות החלל הישראלית וזו הקזאחסטנית ישתפו האחת את השנייה בטכנולוגיות ובמתקני חלל וכמו כן בלוויינים השייכים למדינות.

במשך מספר שנים עובד השר הרשקוביץ בערוצים דיפלומטיים ויוצר שיתופי פעולה מדעיים וטכנולוגיים עם מדינת העולם. השבוע הגיש השר הרשקוביץ בקשת אישור דחופה לאשרור שיתוף הפעולה בחקר החלל עם מדינת קזחסטן, שיתוף פעולה שמשכו הוא עשר שנים.

"מדובר באישרור הסכם להעמקת שיתוף הפעולה בתחום החלל, שאותו הבאתי לאישור הממשלה לקראת כינוס החלל הבין-לאומי ע"ש אילן רמון, שיחל היום", אומר לכיפה השר הרשקוביץ. כינוס החלל הישראלי מתקיים בסמוך ליום השנה העשירי לאסון מעבורת החלל "קולומביה". "בכינוס ייטלו חלק לראשונה מספר שיא של 14 ראשי סוכנויות ונציגים מכל המדינות הפעילות בעולם בתחום החלל", הוא מוסיף, "עבור ראש נאס"א, צ'רלס בולדן, יהיה זה הביקור השני בישראל, לאחר שנענה להזמנתי וביקר כאן לפני שלוש שנים".

"אין זה מקרה שבכירי תעשיית החלל העולמית 'עולים לרגל' לכינוס החלל הישראלי", מציין השר הרשקוביץ, "מדינת ישראל שייכת למועדון יוקרתי מצומצם של עשר מדינות בעולם שיש להן יכולות ייצור לוויינים, שיגור לוויינים ותקשורת עם לוויינים“.