"היה השבוע כמה ימים של הפסקת חשמל, משהו מת מזה?"

רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל התייחס לסופת הגשמים הגדולה שפוקדת אותנו השבוע ומציפה את ערי השרון ופוסק כי אין להתיר במצב כזה הרמת מתג החשמל בשבת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/10/15 14:56 טז בחשון התשעו

"היה השבוע כמה ימים של הפסקת חשמל, משהו מת מזה?"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן אמר בשיחה עם 'כיפה' שגם במקרה אם תגרם בשבת הקרובה הפסקת חשמל מחמת מזג האוויר אין להרים את המתג בארון החשמל אלא במקרה של פיקוח נפש ברור. "היה השבוע כמה ימים של הפסקת חשמל, משהו מת מזה?", אמר הרב בחיוך ומוסיף שצריך להפעיל את השכל הישר ולהחליט האם מדובר במציאות של סכנת חיים.

לעומת זאת לחברת החשמל שנדרשת לתקן תקלות אזוריות פוסק הרב אריאל שמותר להרים את המתג האזורי בשל החשש שיש מי שזקוק לחשמל ונמצא במצב של פיקוח נפש. דרך נוספת היא על ידי בקשה ממי שאינו יהודי על פי הלכות אמירה לנכרי.

לשאלה הם סופת הגשמים שאנו חווים היא בגדר גשמי ברכה או קללה משיב הרב אריאל שקללה וברכה בדרך כלל זה רק אם הגשם מקדים מידי או מאחר ושהברכה נמדדת לא בנוחות שלנו תושבי הערים אלא בחקלאים שזקוקים לגשם עבור הגידולים, "החקלאים הם אלו שיכולים לומר אם אלו גשמי ברכה או קללה. בנוסף, מדובר בסך הכל בשברי ענן שקרו בכמה ערים ולא מדובר בתופעה רחבה יותר והקב"ה יודע היכן וכמה הוא מוריד את הגשם" אומר הרב אריאל.

הגשם לא מפסיק לרדת בימים האחרונים מאז הלילה וגם הבוקר (ה') ממשיכים לרדת ממטרים בעוצמה חזקה בכל רצועת מישור החוף ומכל האזור ובמיוחד בערי השרון ניתן לראות סרטונים של הצפות משמעותיות ושלוליות ענק.

המטראולוגים צופים כי הסופה שפקדה אותנו היא עדיין לא הסתיימה וייתכן והיא תשבור את שיא כמות הגשמים לחודש זה. הם מציינים כי למרות הכמויות מוקדם עדיין לקבוע אם אנו צפויים על פיה לחורף שלם שישבור שיאים חדשים של כמויות גשמים וכי הסופה שהייתה השבוע אינה מלמדת בהכרח על המשך החורף.