הטרור ניצח: הר הבית נסגר בשל המהומות. אשה נפגעה קל מאבן

יום נוסף של מלחמת אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים ומתפללים יהודים בהר הבית הביא להחלטת המשטרה לסגור את ההר עד לסיום הרמאדן. ח"כ מועלם: "זה אמור להיות הפוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/16 10:24 כב בסיון התשעו

הטרור ניצח: הר הבית נסגר בשל המהומות. אשה נפגעה קל מאבן
ארגוני הר הבית, צילום: ארגוני הר הבית

משטרת ישראל פרסמה הבוקר הודעה כי לאחר הערכת מצב במשטרה "הוחלט כי הר הבית יהיה סגור היום לביקורים. כמו כן הוחלט כי ההר יהיה סגור למבקרים גם ביום רביעי וחמישי הקרובים. המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים לשמירת השקט בהר ומניעת הפרות סדר. כל הפרת סדר תטופל בתקיפות. המשטרה ממשיכה בהידברות שוטפת עם ההנהגה המקומית והווקף, ודורשת מהם לפעול למניעת כל הפרת סדר בהר ושמירה על השקט".

צפו במוסלמים חוגגים את סגירת ההר ליהודים:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/62820166327.mp4[/embed]

במהלך המהומות וזריקות האבנים והזיקוקים על ידי המוסלמים, נפגעה מתפללת יהודיה בת 73 באורח קל מידויי אבנים, וטופלה על ידי צוותי מד"א שהגיעו למקום. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים להמשך טיפול רפואי. חובש מד"א, שמיל דוד, סיפר כי "ברחבת הכותל ראינו אישה יושבת על כסא בהכרה מלאה. היא סבלה מפציעה מדממת בראשה. לאחר שהענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותה לבית חולים, כשמצבה הוגדר קל".

בתגובה לסגירת הר הבית לכניסת יהודים כתבה ח"כ מועלם שנמנית על חברי הכנסת העולים להר הבית כי "השר גלעד ארדן החליט לסגור את הר הבית ליהודים ותיירים בגלל התפרעויות של הערבים. סליחה, אבל זה לא היה אמור להיות הפוך?" תמהה מועלם.

גם ח"כ יהודה גליק, מהפעילים הבולטים למען עלייה להר הבית הגיב ואמר: "פניתי לשר וכן אעמוד על כך בועדת הפנים שהמשטרה תמצא את המסיתים והפורעים ותנקוט נגדם בענישה ממשית. לא יתכן שעשרות התיירים והיהודים שמבקשים לעלות ולבקר בהר הקודש, שממנו אמורה לצאת הקריאה 'לא ישא גוי אל גוי חרב' יהיו בני ערובה שוב ושוב בידי אספסוף אלים המוסת על ידי אנשי דת מוסלמים קיצונים. אני קורא למנהיגות המוסלמית לגלות אחריות ולהבין שהם יהיו הנפגעים המרכזיים מהאלימות והטרור".

תגובת "סטודנטים למען הר הבית":

"זהו יום שחור, מדינת ישראל נכנעה שוב לטרוריסטים פורעי חוק. סגירת הר הבית בפני יהודים ותיירים במקום בפני המוסלמים הנה פשיטת רגל לאומית וביטחונית ומסמלת יותר מכול את אזלת היד של הממשלה וגופי הביטחון אל מול אויבי עם ישראל שמבקשים להשחית את מקום קדשנו ולפגוע בנו בכל דרך.

המשטרה מנסה לצייר את סגירת ההר כמהלך שנועד לשמור על השקט והביטחון של המבקרים ולמנוע פגיעה בהם. זהו אבסורד. איפה נשמע שכדי לשמור על המותקף מרחיקים אותו ולא את התוקף האלים? איפה נשמע שכדי לשמור על שקט מענישים את שומרי החוק, ולפורעים נותנים פרס ויד חופשית להיכנס להר ולעשות ככל העולה על רוחם?

ההתנהלות הרופסת הזו היא זו שנותנת לגיטימציה ורוח גבית לטרור, ומראה לפורעים שהטרור משתלם.

וכדי להעצים את האבסורד, נכתב שהר הבית יהיה סגור בפני מבקרים. המוסלמים הם לא מבקרים. היהודים כן. וזוהי בדיוק תמצית אבדן הריבונות של מדינת ישראל, שמתחיל בהר הבית ומתפשט לכל חלקי הארץ. ככל שנהיה מבקרים ולא בעלי הבית, ככל שלא תהיה תגובה קשה כלפי הפורעים, ככל שנורחק ונוגבל בהר הבית וככל שהמוסלמים ישיגו את מבוקשם - הטרור ילך ויגבר. מוכרחים לעצור את זה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי."

עוד הוסיפו בתגובה בקריאה לראש הממשלה לשרים ולמשטרה "להתעשת ולעצור את הביזיון הזה בהקדם האפשרי. לא ייתכן שממשלה שמתיימרת להיות לאומית תפקיר כך את הר הבית ותדיר את עם ישראל מהמקום הקדוש לו".