הטענות לגבי הדרת נשים לא מסתדרות: וינטר אישר הופעת חיילות יחד עם משה פרץ

בעוד התקשורת תוקפת את מח"ט גבעתי ומאשימה כי הדיר נשים, עולות עדויות אודות אל"מ עופר וינטר המוכיחות שהדברים אינם עולים בקנה אחד עם המציאות. "מעולם לא מנע ממנו הופעה עם זמרת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/14 23:07 טו באב התשעד

הטענות לגבי הדרת נשים לא מסתדרות: וינטר אישר הופעת חיילות יחד עם משה פרץ
דובר צהל, צילום: דובר צהל

גורמים בכלי התקשורת הכללים טענו אתמול והיום (ב') כי מח"ט גבעתי עופר וינטר לא אישר הופעה של שרית חדד מכיוון שמדובר בשירת נשים, אך האם הדבר נכון?

מבדיקת 'כיפה' עולה כי אם אכן פעל המח"ט כפי שנטען שפעל והדיר נשים, מדובר בהתנהגות תמוהה ביותר מצד קצין בכיר שבעבר פעל בדיוק להפך.

"הייתי תחת פיקודו של עופר וינטר ביחידת דובדבן בשנים בהם הוא היה מפקד היחידה, והוא אף פעם לא עצר הופעה של זמרות. הוא מעולם לא מנע ממנו הופעה בהשתתפות נשים", מספר א', לוחם ביחידה בין השנים 2006 - 2009, אשר ביקש שלא להזדהות בשמו. על פי הטענות בהחלט היו הופעות של נשים בצה"ל. "לא היה מקרה אחד שהוא עצר הופעה עד כמה שידוע לי". על פי מקורות בזמן שהיה מפקד ביחידה וינטר אף נזף בחיילים אשר עזבו הופעה ב-2008.

חיילים וקצינים ששירתו תחת פיקודו בגדס"ר גבעתי מספרים סיפורים דומים. לדבריהם ל'כיפה' היו הופעות של נשים בשנים בהם פיקד על הגדוד. "כשעופר וינטר היה מג"ד גדס"ר גבעתי היו הופעות של זמרות, של להקות צבאיות, הכל. לפעמים כחלק מערב גיבוש ולפעמים בערבי פלוגות או במסיבות שחרור לצוותים", מספר חייל בגדס"ר. "בדרך כלל ההופעות היו בסוף האירוע והחיילים הדתיים היו רשאים לעזוב. היו המון חיילים דתיים. בערך חצי מהפלס"ר היו דתיים. חלק מהחיילים הדתיים באמת לא נשאר להופעות. אבל לא מנעו הופעות, זה בטוח".

"החיילים שלא נשארו להופעות פשוט ישבו במקום קרוב להופעות, אבל לא ממש בהופעה. שם המשיכו לעשות מה שעשו לפני ההופעה- דיברו, החליפו חוויות. מצחיק, אבל תמיד גם חיילים חילונים הצטרפו לקבוצה הדתית. חלק כי לא בא להם הופעה, חלק כי סתם לא אהבו את הזמרת וחלק כי סתם היו עייפים", מוסיף החייל.

לא זאת ועוד, לפני שבוע כשמח"ט גבעתי אישר את הזמנתו של משה פרץ להופעה בפני חטיבת גבעתי, הוא אישר הופעת להקה צבאית באירוע, כשבלהקה לוקחות חלק גם חיילות. אם כך, אם על פי הטענות וינטר עשה הדרת נשים, מדוע הוא אישר הופעת נשים במקביל?

למעשה, אם אכן הדיר וינטר נשים בצה"ל, מדובר כפי הנראה בקצין הבכיר ביותר שהדיר נשים בצבא אי פעם. גורמים בציונות הדתית, איתם שוחחנו הערב (ב'), העריכו כי קשה להאמין שקצין בדרגתו של וינטר נפל לפח בולט וברור כפי שנטען שנפל. "אני בספק רב אם הטענות יוכחו, אך כנראה שהתקשורת לא מנסה לברר את העובדות", אמר בכיר בציונות הדתית ל'כיפה'.

גם תגובת דובר צה"ל לאירוע ההדרה לכאורה מגבה באופן מוחלט את אל"מ וינטר. "בשבוע הבא עתידה להתקיים עצרת לחיילי חטיבה גבעתי, בה יופיע אמן בפני החיילים. ההחלטה בדבר זהות האמן המופיע באירוע החטיבתי התקבלה בהתאם להעדפת חיילי החטיבה. המח"ט ביקש לבחון אפשרות לקיים הופעה של הזמרת שרית חדד לצד הופעתו של הזמר משה פרץ, אך הדבר נפסל מנסיבות טכניות".

בתוך כך, בציונות הדתית מוחים בחריפות כנגד "המתקפה חסרת התקדים כנגד וינטר", וברשתות החברתיות פרסמו מאות הודעות תמיכה בקצין הדתי לאומי.

כזכור, לא מדובר באירוע הראשון בו תוקפים גורמים אנטי דתיים את וינטר. כזכור, בתחילת מבצע צוק איתן כתב וינטר בדף המפקד לחייליו פסוקים, בהם 'שמע ישראל' ובתגובה הותקף באופן חריג בכלי התקשורת השונים וברשתות החברתיות. "וינטר הוא פרי חינוך "ממלכתי-דתי" יודונאצי", כתב גולש. "נורא ואיום -חדירת דת גלויה ועמוקה לצבא - סכנה אמיתית", כתבה אחרת.

בעקבות דבריו פנה הרב חיים נבון למקטרגים נגד וינטר "תתרגלו למחשבה שלפי המחקרים רוב הישראלים הם מסורתיים או דתיים. הם מוצאים בפסוקים הללו נחמה וכוח בשעות קשות. שנית, כבר מזמן מדובר במלחמת דת. ליתר דיוק, מלחמה שיש בה יסוד דתי. שאלו את החמאס".