הטענות בקשר לאי כשירותו של הרב שטרן שקריות

גורמים משפטיים מותחים ביקורת על הידיעה כי ייתכן שהרב יעקב שפירא יתמודד וטוענים שחרדים מנצלים אותו לטובתם. על הבעיות בהסמכה הם אומרים: "יש מאות רבנים שעברו הסמכה בעל פה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/14 15:41 ז בתשרי התשעה

הטענות בקשר לאי כשירותו של הרב שטרן שקריות
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

"אין שום בעיה במועמדותו של הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר ירושלים. הטענות בקשר לכשירותו של הרב שקריות", כך אומרים גורמים משפטיים העוסקים בבחירות לראשות רבנות ירושלים בשיחה עם כתב 'כיפה' בעקבות הידיעה כי הרב יעקב שפירא יתמודד על התפקיד אם ייבצר מהרב שטרן להתמודד.

כזכור, לפני מספר שבועות פורסם כי ייתכן והרב שטרן לא יוכל להתמודד לתפקיד הרב הראשי לירושלים, זאת מכיוון שהוא נבחן בעל פה בבחינות לרבנות. הבוקר (ג') פורסם ב'כיפה' כי אם אכן לא יוכל הרב שטרן להתמודד לתפקיד, יגיש הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, את מועמדותו.

הגורמים שוללים מכל וכל את הטענות כי ההסמכה בעל פה מהווה בעיה ומסבירים: יש מאות רבנים שנבחנו באותו האופן. “מדובר בטענות מגוחכות שמובלות על ידי החרדים. אם יש בעיות נפתור אותן אבל לא ברור שיש בכלל בעיה. רבנים רבים, ביניהם הרב הראשי יצחק יוסף וייתכן שגם הרב יעקב שפירא לא עמדו מעולם לבחינות בכתב להסמכה ועל כן הטענה כי הרב שטרן לא יוכל להתמודד בגלל הבחינות שעבר פשוט לא נכונות ושקריות. יש מאות רבנים, ביניהם רבני ערים מכהנים שלא עברו את ההסמכה בכתב".

"מועמדותו של הרב שטרן אושרה וכמוה גם כושרו כרב, ולכן הוא עתיד להתמודד וצפוי להיבחר. רק חבל שגם בשעות חשובות כל כך לציונות הדתית, יש בקרבנו משתפי פעולה עם רודפיה ההיסטוריים של הציונות הדתית", אומרים הגורמים.

בנוגע לטענה כי הרב שפירא יתמודד אם יבצר מצד הרב שטרן להתמודד אומרים הגורמים כי "הרב יעקב שפירא הינו מועמד קש של עסקני מפלגות החרדיות , כפי ששימש גם בבחירות לרבנות הראשית לישראל. הרב שפירא אף מעולם לא התמודד בהליך בחירתו של מועמד הציונות הדתית לתפקיד, שהתקיים לפני שנים ספורות, משום שהוא ידע כי אין סיכוי שהציונות הדתית תבחר בו".

"אנו בטוחים כי גם לדעת הרב שפירא המועמד היחיד מטעם הציונות הדתית לרבנות העיר ירושלים הינו הרב אריה שטרן, אשר זוכה לתמיכה החל מחוגי 'הר המור', דרך רבני 'מרכז הרב' ועד לחוגי 'ארגון צוהר', ואשר בין הרבנים התומכים בו ניתן למצוא את מנהיגי הציונות הדתית הרב דב ליאור לצד הרב יעקב אריאל והרב אהרון ליכטנשטיין והרב חיים דרוקמן ואין בכוונת הרב שפירא להתמודד נגד הרב שטרן ונגד מנהיגי ורבני הציונות הדתית".

"חשוב להדגיש גם כי כפי שהוא אינו זוכה לתמיכת הציונות הדתית, הרב שפירא גם אינו זוכה לתמיכת ראש העיר ירושלים וסיעותיה הציונות השונות של מועצת העיר, ולכן ברור שכל מטרת הצגת מועמדותו הינה ניסיון עקר של העסקנים החרדים שלא חסים על כבודו של הרב שפירא לפגוע במועמדות הרב שטרן”, מסכמים הגורמים.