הטייסים הדתיים שמפציצים את חמאס

א‘ ו-ר‘ הם שני אחים הלוקחים חלק פעיל בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. אמם חדווה לא עוזבת את הטלוויזיה ועוקבת מרחוק אחר ההצלחות המבצעיות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/11/12 15:42 ו בכסלו התשעג

כשמבצע ”עמוד ענן“ יסתיים, הם יחזרו אל אותו הבית, אל שולחן השבת, ולא יספרו דבר אודות עשרות מטרות הטרור אותם הפציצו מהאוויר ברצועת עזה. האחים א' ו-ר' הם שני טייסים דתיים מחיל האוויר שפועלים בשעות אלו ממש ברצועת עזה.

השניים למדו בישיבה התיכונית נתיב מאיר בירושלים. א' הוא הבן הבכור במשפחת הטייסים המונה שבעה ילדים, והוא שהתגייס ראשון לקורס טייס ועבר אותו בהצלחה. אחיו ר', הקטן ממנו בשנה, צלח בעקבותיו את קורס הטיס ומצא עצמו בקוקפיט. כבר מילדות חלמו השניים לטוס בשמי הארץ ומילאו את חדרם בפוסטרים של מפציצים, אביהם היה נוהג לקחת אותם לצפות במטוסי חיל האויר בבסיס נבטים והשניים ידעו כי בעוד כמה שניים גם הם יהיו אלה שילחצו על הכפתור האדום שעל הג'ויסטיק.

(צילום: דובר צהל)

"אנחנו משתדלים לשמור על שגרה", מספרת לכיפה חדווה, אמם של הטייסים הדתיים. "הטלוויזיה והרדיו פתוחים באופן קבוע ואנו קשובים לרשתות התקשורת לדעת מה קורה. אם יש להם טיסה אני מעדיפה שלא לדעת, גם בשגרה ובעיקר במבצע עכשיו בעזה, כי זה מלחיץ. אני שמחה לשמוע מהם רק אחרי הנחיתה", היא מתארת.

כשהבנים חוזרים הביתה הם משתפים אתכם בשולחן שבת על מבצעים ומשימות שביצעו?

"בוודאי שלא, יש דברים שלא מדברים עליהם אבל מה שהם יכולים לשתף אותנו אז הם משתפים אבל אני יכולה להגיד שזה ממש לא הרבה. גם אין להם אופי של דברנים, הם שקטים ולא מרבים לספר והאמת שנוח לי עם זה שאני לא יודעת".

חדווה מספרת כי מעולם לא נקטה עמדה לגבי רצונות הילדים לשרת בחוד החנית של צה"ל. "לא רציתי להיות גורם מפריע ותמיד תמכתי בהם", היא מספרת, "כשהם הוזמנו למיונים אמרתי להם שזה תהליך ארוך שלא תמיד מצליחים בו כדי שלא יטפחו ציפיות. לא ידעתי שכך העניינים יתגלגלו ושהם יצליחו בסופו של דבר. יש לי הרגשה מאוד טובה היום על כך שהם תורמים לעם ולמדינה".

עכשיו, כשכיפת ברזל מיירטת מהקרקע והכיפות הסרוגות תוקפות מלמעלה - אפשר להיות רגועים יותר. רק נקווה שהאחים הטייסים לא יריבו מי תפס את המטוס ראשון, בכל זאת, אמא לא נמצאת שם לקרקע אותם.