הטוענת הרבנית ד"ר רחל לבמור צורפה לוועדה לבחירת דיינים

זאת בעקבות חוק הדיינים שיזמו חברות הכנסת עליזה לביא ושולי מועלם. זו הפעם הראשונה בהיסטורייה של המדינה שאשה נבחרה כחברה על בסיס כישוריה בעולם ההלכתי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/09/13 12:25 כו באלול התשעג

הטוענת הרבנית ד"ר רחל לבמור צורפה לוועדה לבחירת דיינים
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

בעקבות חוק הדיינים שיזמו חברות הכנסת ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), צורפה הטוענת הרבנית ד"ר רחל לבמור לוועדה לבחירת דיינים.

כזכור, בחוק הפרטי הראשון שעבר במושב הכנסת האחרון, נקבע שארבע נשים תהיינה חברות בגוף הבוחר של הדיינים: אחת מנציגי הכנסת, מהממשלה ומלשכת עורכי הדין תהיה אישה, ובנוסף תצורף לוועדה טוענת רבנית. הטוענת שנבחרה ד"ר רחל לבמור היא מנהלת הפרויקט למניעת עיגון וסירוב-גט בתנועת ישראל הצעיר והסוכנות היהודית. בנוסף היא אחת ממחברי ה"הסכם לכבוד הדדי"- הסכם קדם נישואין למניעת סירוב גט ומחברת הספר מנעי עיניך מדמעה: הסכמי קדם-נישואין למניעת סירוב גט. בעלת תואר שלישי מהמחלקה לתלמוד ותורה שבעל-פה באוניברסיטת בר-אילן. נושא המחקר שלה היה התמורות בפסקי הדין הרבניים משנת 1995 עד שנת 2002 בתיקים הכי קשים של סירוב גט בבתי הדין הרבניים הממלכתיים.

ד"ר לבמור אמרה לאחר מינויה לוועדה לבחירת דיינים כי ”זאת זכות לכהן כחברה בוועדה לבחירת דיינים, ואחריות כבדה כיוון שזו הפעם הראשונה בהיסטורייה של המדינה שאשה נבחרה כחברה על בסיס כישוריה בעולם ההלכתי. הודות לחוק שהוצע על ידי חברות הכנסת ד"ר עליזה לביא ושולי מועלם-רפאלי, הרכב הועדה לבחירת דיינים היום מאוזן הרבה יותר מבעבר, לא רק מבחינה מגדרית, אלא בייצוג התחומים שמהם מגיעים חבריה וחברותיה - הן בצד החברתי והן בצד הנסיון בעולם בתי הדין“.

היא ציינה כי ”המאמצים שלי יוקדשו לבחינת המועמדים לדיינות על מנת לבחור דיינים ראויים על פי הכללים של הוועדה. כללים אלו דורשים מעומדים בעלי ידע הלכתי מקיף, יחסי אנוש טובים ומועמדים המעורים בחברה הישראלית - תכונות שיהוו בסיס לאהדה והכרה מצד הציבור שעליו הם יושבים בדין“.

יוזמת החוק ח"כ ד"ר עליזה לביא ברכה את לבמור על בחירתה ואמרה כי "בחמש עשרה השנים האחרונות נאבקתי יחד עם ארגוני נשים וביניהן ד"ר לבמור למען שריון נשים בוועדה לבחירת דיינים, והעובדה שקידמתי את החוק מיומי הראשון בכנסת ויזמתי בחקיקה צירוף טוענת רבנית לועדה מהווה סגירת מעגל. רחל היא האדם הנכון במקום הנכון ואני בטוחה שנוכחותה בוועדה, יחד עם הנשים הנוספות שמשריין החוק, תוביל למינוי דיינים קשובים, מתונים ומחוברים לחברה הישראלית. זהו צעד נוסף בדרך לשינוי המקיף הנדרש בבתי הדין הרבניים בפרט ובשרותי הדת בכלל“.

ח"כ שולי מועלם רפאלי הדגישה כי "צרופה של הטוענת הרבנית רחל לבמור לוועדה לבחירת דיינים בעקבות השינוי בחוק, מהווה תוספת משמעותית של אישה מומחית בנושאים המובאים לפתחם של בתי הדין הרבניים. לרחל לבמור נסיון רב ומסירות רבה אשר רכשה בעבודתה בהנהלת בתי הדין, ביחידה לטיפול ומניעת עגונות“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן