החשודים בהצתה לא יפגשו עם עורכי דין

כבר יותר משבועיים מונעים מחשודים בהצתה בכפר דומא להיפגש עם עורכי דין. השב"כ: החקירות מתנהלות בהתאם לחוק

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/12/15 13:50 כח בכסלו התשעו

החשודים בהצתה לא יפגשו עם עורכי דין
אילוסטרציה Miriam Alster, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה Miriam Alster, פלאש 90

בית משפט מחוזי מרכז בלוד קיים אתמול (ד') דיון במעמד צד אחד, בו ביקש השב"כ להאריך את הצו שניתן המונע מקטין החשוד במעורבות בהצתה בכפר דומא להיפגש עם עורך דין. כאמור עורכי דין מטעם הקטן לא נכחו בדיון שהתקיים. בית המשפט אישר את הארכת המניעה בחמישה ימים נוספים. נציין כי הנער החשוד בהצתה אינו יכול להיפגש עם עורכי דין או בני משפחה כבר 15 ימים.

על פי החוק, במהלך עשרת הימים הראשונים למעצר, לכוחות הבטחון ישנה אפשרות למנוע מעצורים להיפגש עם עורך דין, לאחר תקופה זו נדרש אישורו של היועץ המשפטי לממשלה כמו גם אישור מבית המשפט המחוזי, שבו כאמור התקיים הדיון בעניינם של הצעירים. החוק מתיר לרשויות להאריך את הצווים עד ל21 ימים רצופים.

אמש הפגינו אמהות החשודים יחד עם תומכים מכל רחבי הארץ, מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד בתל אביב. האימהות מחו על המשך החזקתם של העצורים בתנאים קשים בשב"כ תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם.

מדוברות השב"כ נמסר בתגובה כי "שירות הביטחון הכללי הינו ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועמ"ש לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט".