החרם נמשך: ליצמן סירב להשתתף בועידת "בני עקיבא"

יו"ר "אגודת ישראל" הוזמן לנאום בפני חניכי "בני עקיבא" במסגרת הועידה השנתית של התנועה, אך החליט כי להחרים את האירוע בשל התנהלות "הבית היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/03/13 14:29 יג בניסן התשעג

החרם נמשך: ליצמן סירב להשתתף בועידת "בני עקיבא"
cc-by-uscongress, צילום: cc-by-uscongress

ח“כ הרב יעקב ליצמן מ“יהדות התורה“ סירב להשתתף בועידת בני עקיבא שתתכנס בחול המועד פסח, זאת בעקבות המתיחות עם ”הבית היהודי“ וההחלטות הקואליציוניות שבסופן נשארו הסיעות החרדיות מחוץ לממשלה.

ליצמן, יו“ר ”אגודת ישראל“, הוזמן לנאום בפני החניכים עוד בטרם התגבשה הקואליציה אך הודיע בסוף השבוע האחרון כי בעקבות המתיחות הוא לא מתכוון להגיע לאירוע.

ועידת בני עקיבא תעסוק בסוגיות הציבוריות העומדות על סדר יומה של ישראל וצפויים להשתתף בה אישי ציבור, רבנים ופוליטיקאים, שידונו עם החניכים בסוגיות פנימיות. בין היתר ידונו המשתתפים בשירות צבאי לבנות דתיות, בסוגיות גיוס החרדים לצה“ל ולשירות הלאומי ולהידברות בין חילונים לחרדים ודתיים. כמו כן ידונו בתנועה גם בנושאים פנימיים, דוגמת יציאה להדרכה ומעמד הרבנים בתנועה.

דני הירשברג, מזכ“ל התנועה, ציין כי "אחת לארבע שנים אנחנו עוצרים את הרכב מפקידים את המפתחות בידי הנוער ומבקשים שיורו לנו, מנהיגי התנועה לאן לנסוע. הועידה הקרובה היא נקודת שיא בחיי התנועה המכוונת את עצמה לאתגרים ולמשימות של השנים הקרובות".