החרדים מריצים את משה ליאון מול ניר ברקת

גורמים חרדים בירושלים, בתמיכת דרעי וליברמן, מעוניינים להריץ את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, משה ליאון, לקרב על ראשות הבירה. גורם בכיר בירושלים: אין לליאון שום קשר הגיוני לעיר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/07/13 12:56 כה בתמוז התשעג

החרדים מריצים את משה ליאון מול ניר ברקת
יחצ, צילום: יחצ

גורמים חרדים בירושלים, בתמיכת יו“ר ש“ס אריה דרעי ושר החוץ לשעבר ח“כ אביגדור ליברמן, מריצים להתמודדות את משה ליאון, לשעבר מנכ“ל משרד ראש הממשלה, לתפקיד ראש עיירית ירושלים. ליאון טרם הודיע על התמודדות.

העיתונאי יהודה שלזינגר דיווח היום (ד') בעיתון ”ישראל היום“ כי בשבועות האחרונים נפגשו ושוחחו עם ליאון כמה נציגים חרדים, ובהם יו"ר ש"ס אריה דרעי וגם ח"כ משה גפני וח"כ מאיר פורוש מיהדות התורה, שהבהירו לו כי יעמדו מאחוריו ויתמכו בו אם יחליט בסופו של דבר להתמודד.

גורם חרדי אמר לעיתון כי ”בבחירות האלה לא הצלחנו להביא אף מועמד ראוי מתוך הציבור החרדי שיש לו סיכוי להתמודד מול ראש העיר המכהן ניר ברקת ולנצח אותו. מבחינתנו, ליאון הוא האופציה הטובה ביותר... כשהרבנים צריכים להחליט ויש להם שתי אופציות, אחד ששומר שבת ואחד שלא, ברור את מי הם יעדיפו. זה נכון לגבי איש ש"ס, ליטאי וחסיד ממאה שערים".

גורם בכיר בירושלים התייחס להתמודדות ואמר לכיפה כי מאחורי הכוונה להריץ את ליאון עומד ניסיון חרדי לחזור למוקדי הכוח בירושלים, לצורך אינטרס אישי. ”ליאון לא נולד בירושלים, לא גדל בה והוא לא מתגורר בה. הוא לא מכיר אותה. איך יוביל את העיר?“, תהה הגורם. לדבריו, ”מי שעומד מאחורי ההתמודדות הזו מעוניין רק לחזור לעטיני הכסף של העיר, לצורך מינוי מקורבים ותפירת ג‘ובים, מה שלא קרה בתקופת ברקת“.