החרדים מצטרפים למאבק החברתי: יקיימו עצרת המונים בכותל המערבי

עד כה נמנעו החרדים מהשתלבות במאבק הציבורי, משיקולי צניעות. כעת טוענים המארגנים כי גם הציבור החרדי, אחד המגזרים העניים בישראל, דורש צדק חברתי

חדשות כיפה אורי פולק 25/08/11 11:19 כה באב התשעא

החרדים מצטרפים למאבק החברתי: יקיימו עצרת המונים בכותל המערבי
Deror Avi, ויקיפדיה, צילום: Deror Avi, ויקיפדיה

בשבוע הבא צפויה להתקיים ברחבת הכותל המערבי בירושלים עצרת תפילה בעד המאבק החברתי בישראל, תחת הכותרת "צדק צדק תרדוף". מדובר בהצטרפות ראשונה של הציבור החרדי אל מאבק יוקר המחייה בישראל, כשבין היתר צפויים להשתתף בעצרת רבנים בכירים מהמגזר החרדי - ובראשם גם הרב עובדיה יוסף.

יהושע מאירי, אחד מבאי ביתו של הרב עובדיה, סיפר הבוקר (ה') לגלי צה"ל כי "יש צוות גדולי ישראל שאתם אני בקשר, האיש הקרוב אליו ביותר אמר שהוא רואה בהשתתפות בעצרת בכותל הבעת אחדות בעם ישראל, והוא חושב שגדולי תורה ספרדים צריכים להשתתף בה". העצרת צפויה ביום חמישי הקרוב, בשעה 20:00, ברחבת הכותל.

מארגני העצרת אומרים כי עד כה לא היה ביכולתם להצטרף למחאה הציבורית, בעיקר מפני משיקולים הלכתיים של צניעות. לטענתם, דווקא הציבור החרדי, אחד המגזרים העניים ביותר בישראל, מעוניין לתמוך במחאה ולהביא להישגים חברתיים למען חברה ישראלית צודקת יותר.

"היהדות על חוקיה ההלכתיים, היא עצמה סמל לצדק חברתי. למען חיינו וכדי שהארץ הטובה הזו לא תקיא אותנו מתוכה, לא רשות היא לנו להשתתף במחאה - אלא חובה של ממש. יחד, ורק יחד, ננצח", ציינו המארגנים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן