החרדים מושכים זמן: שוב בוטלה הוועדה למינוי דיינים

באופן צפוי, כמו בשבוע שעבר בוטלה הוועדה שהייתה אמורה להתקיים מחר (ד). חברת הוועדה רחל לבמור: "ש"ס חושבת שהיא תמרח את הזמן עד התאריך שנראה להם שחברותי בוועדה מסתיימת"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 28/06/16 12:51 כב בסיון התשעו

החרדים מושכים זמן: שוב בוטלה הוועדה למינוי דיינים
מימין: עו"ד רוזנבלט, רחל לבמור, ח"כ סוויד, השרה שקד, (flash90(, צילום: מימין: עו"ד רוזנבלט, רחל לבמור, ח"כ סוויד, השרה שקד, (flash90(

באותו תירוץ, ובאותו נוסח מכתב, בוטלה בפעם השנייה ישיבת הוועדה למינוי דיינים. במכתב שנשלח לחברי הוועדה על ידי עוזרו של מנכ"ל בתי הדין שמעון יעקובי הודיעו לחברי הוועדה כי הוועדה שיועדה למחר (ד) התבטלה "עקב קשיי הגעה של חלק מחברי הוועדה".

רחל לבמור חברת הוועדה אמרה ל'כיפה': "זה היה צפוי. ברור שכל התאריכים לכתחילה נקבעו לימי רביעי שהחברי הכנסת שהם 4 מתוך תשעה חייבים להיות בכנסת, אני לא נשאלתי מתי נוח לי ומתי לא נוח לי. ש"ס שהיא מפלגה פוליטית ויש לה נציג אחד בוועדה לבחירת המועמדים, חושבת שהיא תמרח את הזמן עד לאחר התקופה שנראה להם שתקופת חברותי בוועדה מסתיימת".

מינויה של הטוענת הרבנית לבמור, צפוי לפוג באוגוסט הקרוב והגוש החרדי מקווה כי תוחלף על ידי טוענת רבנית המשתייכת בדעותיה לש"ס וכך יוחזר הרוב החרדי בוועדה והגוש הציוני דתי יאבד את כוחו.

יוזכר כי רק אתמול הלין חבר הכנסת יהודה גליק בפני השרה וחברת הוועדה, איילת שקד על ביטול הוועדה ועל כניעה לחרדים בעניין פסילה של מועמדים מהציונות הדתית. על כך השיבה לו שקד : "אתה סתרת את עצמך, כי מצד אחד אמרת: בוטלו הישיבות וזו סחבת, מצד שני אמרת לי: אל תיכנעי. אז יכולנו כבר לבחור אם היינו מקבלים את התכתיבים של המפלגות החרדיות. עצם העובדה שאנחנו לא בוחרים והישיבות מתבטלות, זה אומר שאנחנו כנראה לא מקבלים את אותם תכתיבים".

לאחר ביטול שתי הישיבות ביום רביעי שעבר וזו שהייתה צפויה להתקיים מחר (ד) נשארה למעשה עוד ישיבה אחת בשבוע הבא ולאחריה תסתיים ההארכה שנתן בג"צ לוועדה למינוי דיינים לסיים את מינוי הדיינים לבית הדין הגדול לאחר עתירה שהוגשה בנושא. ההארכה שנתן בג"ץ הושפעה הן ממינויו של הרב אליעזר איגרא שסימן התקדמות בוועדה והן מהתחייבות בתי הדין לקיים ישיבות באופן דחוף.

לביטול ישיבה נוספת או לאי מינוי דיינים נוספים יהיו שתי משמעויות: הראשונה, כל המינויים הזמניים של דיינים במינוי זמני יתבטלו ובית הדין הגדול שמטפל במאות תיקים וערעורים יהיה רק הרכב אחד שיוכל לדון בכולם שיכלול את שני הרבנים הראשיים ואת הדיין החדש, הרב אליעזר איגרא. המשמעות השנייה היא שהגוש הציוני דתי יאבד את הרוב שיש לו כיום למינוי דיינים לבתי הדין האזוריים.