החרדים יתמכו ברב דוד לאו לרבנות הראשית

על אף שהוא ניסה לשווק עצמו כמועמד "לא חרדי", הרב דוד לאו לא מותיר היום ספק: הוא קיבל את ברכתו של מנהיג הציבור הליטאי, הרב שטיינמן, בדרך לקרב על כס הרבנות הראשית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/06/13 17:51 יח בתמוז התשעג

החרדים יתמכו ברב דוד לאו לרבנות הראשית
wini, צילום: wini

הרב דוד לאו, רבה של מודיעין המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל, הוכתר היום (ד‘) המועמד הרשמי של החרדים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. את ההחלטה קיבל מנהיג הציבור הליטאי בישראל, הרב אהרן לייב שטיינמן. ההחלטה מחזקת את סיכוייו של הרב לאו, שנתמך גם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לזכות בתפקיד.

היום הגיע הרב לאו לביתו של הרב שטיינמן, כדי לקבל את ברכתו. המהלך יצא לפועל לאחר שהרב יצחק דוד גרוסמן הודיע כי אין בכוונתו להתמודד לתפקיד הרב הראשי ומאחר והמתמודד הנוסף, הרב יעקב שפירא מישיבת ”מרכז הרב“, לא הצליח לגייס תמיכה חרדית משמעותית.

הרב לאו ניסה לשווק עצמו כמועמד ”לא חרדי“, אך ההחלטה היום לא מותירה כל ספק בדבר זהותו ומעמדו. מול הרב לאו יתמודד הרב דוד סתיו, נציג מובהק של הציונות הדתית, שנתמך כעת גם על ידי חילונים רבים.

בעקבות ההכרזה, הושעה הרב לאו מהגשת התוכנית ”שאלת רב“ בערוץ הראשון. ההשעייה התקבלה באופן זמני, בעקבות המרוץ לרבנות - ועד לאחר שיסתיים.

ברשות השידור אמרו לכתב אתר האינטרנט News1, עידן יוסף, כי "כל עוד לא נקבע תאריך לבחירות והרב לאו לא הודיע על התמודדותו, התוכנית בהנחייתו המשיכה להיות משודרת. אולם מרגע שנקבע תאריך והרב הודיע על התמודדותו, הושעתה השתתפותו בתוכנית ואוחלה לו הצלחה".