החרדים דרשו וקיבלו: צוות המשא ומתן יקים ועדה לבירור נושאי דת ומדינה

כניסתו הצפויה של ליברמן לממשלה הכניסה ללחץ את החכים החרדים בעקבות דעותיו הידועות של ישראל ביתנו בנושאי דת ומדינה. הוועדה שתוקם אמורה להרגיע את חרדים שלא ייעשו שום שינויים שיפגעו בהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/16 20:47 יא באייר התשעו

החרדים דרשו וקיבלו: צוות המשא ומתן יקים ועדה לבירור נושאי דת ומדינה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות נושאי דת ומדינה השנויים במחלוקת בין 'ישראל ביתנו' למפלגות החרדיות, החליטו בצוות המשא ומתן המתנהל בין הליכוד לישראל ביתנו, על הקמת ועדה מיוחדת שתדון בנושאים. כך פורסם באתר 'בחדרי חרדים'.

על פי הפרסום נודע כי סוכם על הקמת ועדה, שתורכב מנציגי כל סיעות הקואליציה, כדי שלא לפגוע בסיכומים עם המפלגות החרדיות. גורם המעורב במשא ומתן בין הליכוד לישראל ביתנו אמר כי "אביגדור ליברמן הגיע למשא ומתן ברוח חיובית ולא כדי להתנגד לשותפות החרדיות".

הגורם הוסיף כי "מה שמעניין כעת את ליברמן זה להתמקד בנושא הביטחון, ולהצליח בו כפי שהבטיח בשנה האחרונה. ליברמן דואג בהסכם הקואליציוני למגזר העולים במספר סוגיות הדרושות תיקון, אך הנושאים הדתיים ידונו בוועדה שתקום בנושא".

יש לציין כי ההחלטה להקים ועדה משותפת בין שותפות הקואליציה היא בשורה טובה עבור המפלגות החרדיות, משום שנכון לעכשיו לא ייפתח כל סיכום בנושאים הדתיים כמו גיור, גיוס, ברית הזוגיות ועוד, עליהם התבטא ליברמן קשות במהלך השנים האחרונות.

כזכור, אמש הביע גורם בכיר ביהדות התורה את חששו לצירוף ליברמן לממשלה, ואמר ל'בחדרי חרדים' כי - "בא לא נשכח שבשנת 2013 הלכנו לבחירות בגלל ליברמן שהתעקש לחוקק חוק גיוס נגד החרדים. ליברמן כשר ביטחון הוא אסון ליהדות החרדית, שהרי כל חוק משאיר לשר הביטחון את השיקול האם לגייס בחורי ישיבה או לא".

מוקדם יותר היום אמר השר יריב לוין, נציג הליכוד במו"מ, כי "רוב הנושאים כבר מסוכמים, ישנן עדיין מספר נקודות אשר מצריכות ליבון ואנחנו נטפל בהן במהלך היום. השותפות הזאת היא שותפות טבעית ולכן המחלוקות אינן רבות, אני מקווה שנוכל לסיים את ההסכם בתוך זמן קצר. הקמתה של ממשלה לאומית רחבה הינה דבר בעל חשיבות עליונה, גם לאור האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל וגם משום שהדבר משקף את רצון הבוחר."