החל פינוי תשעת הבתים בעפרה

כוחות מג"ב נפרסו ברחובות עופרה על מנת לפנות את תשעת הבתים שבשכונת גבעת צבי. הרב גיסר: "ענן גדול וכבד מכסה את שמי עפרה". תושבים מעפרה המשרתים במילואים מחו כשהם לבושים במדי צה"ל

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/02/17 08:47 ב באדר התשעז

החל פינוי תשעת הבתים בעפרה
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

החל הפינוי בעפרה. כוחות צבא ומג"ב פרושים ברחובות היישוב הוותיק וחוסמים את הכניסה לשכונת תשעת הבתים שצפויים להתפנות במהלך היום (ג') ובהמשך גם להיהרס.

מאות בני נוער ותומכים אחרים הגיעו ליישוב במטרה למחות על הפינוי וכדי לחזק את שמונת המשפחות שייאלצו לעזוב את בתיהם. הדגל בעפרה הורד לחצי התורן.

(צילום: צעירי עפרה)

(צילום: צעירי עפרה)



אחת מהמשפחות שעתידות להתפנות, היא משפחת פרי שרשמה על קיר ביתה שייהרס, את קורותיהם מאז שהגיעו אליו לפני כמעט עשור.

(צילום: צעירי עפרה)

קבוצת אנשי מילואים מהיישוב, יצרו מפגן מחאה ספונטני כנגד הרס הבתים ואמרו: "אנו תושבי עופרה משרתי המילואים נתייצב ביום פקודה עם ה מדים שמייצגים את היותנו חלק בלתי נפרד מעם ישראל. ונשמיע בכך את קול מחאתנו לממשלה שמצד אחד שולחת אותנו להגן על המולדת וביד השניה הורסת את בתינו לשם ההרס. המטרה ביוזמה זו היא להראות לעם ישראל שאנו לא אזרחים סוג ב' פורעי חוק וסדר אלא בדיוק להיפך. הצטרפו אלינו והגיעו לתשעת הבתים עם מדים".

(צילום: צעירי עפרה)

(צילום: צעירי עפרה)

בהודעה שהוציא אתמול ועד הפעולה של עפרה נכתב: "מחר בבוקר יכסה ענן גדול וכבד את שמי עפרה עם כניסת המשטרה לפינוי תשעת הבתים, והרס רחוב בלב הישוב. בראשינו יעמדו רבנינו במחאה על העוול והאיוולת. הרב דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב מדן, הרב יהושע שפירא והרב אליקים לבנון. יחד איתם נעמוד כולנו תושבי עפרה, תלמידיהם ואוהבי הארץ וההתישבות, ונמחה על כבודה של ארץ ישראל, על כבוד המשפחות המגורשות, על כבוד חיילי צהל והשוטרים שנאלצים לקחת חלק בפשע הזה".

(צילום: צעירי עפרה)

(צילום: צעירי עפרה)



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן