הח"כית הדתיה הראשונה שדורשת מדוידי פרל להתפטר

ח"כ רחל עזריה היא הראשונה מבין הח"כיות הדתיות שמתייצבת לצד המתלוננת ומותחת ביקורת חריפה על שתיקתה של מועצת יש"ע בפרשת ההטרדה המינית בה מואשם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/09/16 12:57 טו באלול התשעו

הח"כית הדתיה הראשונה שדורשת מדוידי פרל להתפטר
יחצ, צילום: יחצ

ח"כ רחל עזריה, מטעם סיעת "כולנו" היא חברת הכנסת הדתייה הראשונה בכנסת שקוראת בפה מלא לראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, להתפטר מתפקידו. ח"כ עזריה כתבה בעמוד הפייסבוק שלך תחת הכותרת "ובערת הרע מקרבך" כי היא תומכת בפורום תקנה, דורשת תמיכה מלאה במתלוננת ושמירה על פרטיותה ותוהה על תפקוד מועצת יש"ע בפרשה.

"איפה מועצת יש"ע? איפה ההנהגה התורנית? למה לא נשמע קולכם? מה אנחנו מלמדים את בנותינו ובנינו? בשבת בבית הכנסת נשמעה בפני טענה שהעובדה שטרם נשמעה קריאה כזאת היא או פחדנות או פשיטת רגל מוסרית. אז אני רוצה להציע אפשרות נוספת. כמו כל דבר בציונות הדתית, לוקח לנו יותר זמן. אבל זהו. נגמר הזמן. הדד ליין עבר ועכשיו הגיע הזמן לתת גיבוי לפורום ולדרוש שדוידי פרל יקח את מלוא האחריות. זאת האחריות שלנו. ואסור לנו לשתוק" כתבה ח"כ עזריה.

"נשים, וגם גברים בישראל לא מעיזים להתלונן נגד הטרדה מינית או אונס. ובדיוק על זה סומכים האנסים, המטרידים והפוגעים. החשש שלא יאמינו לך או ששמך ידלוף הוא עצום, הבושה היא גדולה. כך זה בכלל החברה הישראלית, ובציונות הדתית עוד יותר" אומרת ח"כ עזריה.

"לכן הוקם 'פורום תקנה' - פורום של אנשי ונשות ציבור מהציונות הדתית, מאנשי חינוך ועד משפטנים, שמטפלים במקרים שבהם התוקף הוא איש ציבור דתי והמתלוננות או המתלוננים לא מוכנים לפנות למשטרה. זוהי דרך ציבורית נוספת לטיפול בפוגעים מינית. כך הפורום פועל כבר כמה שנים ברגישות ונחרצות".

ח"כ עזריה התייחסה לטיפול של פורום תקנה בפרשת ההטרדה המינית של ראש מועצת גוש עציון שנחשפה בשבוע שעבר בערוץ 10. "בתקופה האחרונה טיפל פורום תקנה בתלונה של אישה צעירה נגד ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל. הצעירה בחרה לפנות לפורום ולא למשטרה. איני מצויה בפרטי המקרה וכך צריך להיות. הפרטיות של אותה אישה חשובה מאוד מאוד. לאחר בירורים מעמיקים הפורום מצא שהתלונה נכונה. ואני סומכת עליהם במאת האחוזים. הם עשו את העבודה עבורנו: הם חקרו ובדקו עד שקבעו מה שקבעו. וקיבלו את אישור היועמ"ש לפעול. עורכי דין ישבו וניסחו הסכם אך לצערי דוידי פרל לא עמד בו".

"ועכשיו הגיע הזמן שאנחנו נגבה גיבוי מלא את הפורום החשוב הזה" מדגישה עזריה. "ראש מועצת גוש עציון לא עומד בהסכמות שהגיעו אליהן. וזה הזמן לדרוש מדוידי פרל להתפטר".

ממועצת יש"ע טרם נמסרה תגובה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן