הח"כים החרדים דורשים: כניסה נפרדת לכותל הרפורמי וללא אחריות המדינה

הח"כים החרדים הודיעו לראש הממשלה כי יתנגדו למתווה הכותל הרפורמי שאושר בממשלה והציבו שני תנאים להסכמה: כניסה נפרדת וללא אחריות המדינה על המתחם

חדשות כיפה משה מאירסדורף 30/06/16 10:11 כד בסיון התשעו

הח"כים החרדים דורשים: כניסה נפרדת לכותל הרפורמי וללא אחריות המדינה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש נערכה פגישת הרבנים הראשיים, ראשי המפלגות החרדיות וראש הממשלה בנימין נתניהו שעסקה במתווה הכותל הרפורמי. בפגישה השתתפו הרבנים הראשיים הרב דוד לאו והראשל"צ הרב יצחק יוסף, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, השר יעקב ליצמן, השר אריה דרעי ומשה גפני והיא ארכה למעלה משעה.

ב"כיכר השבת" דווח כי במהלך הפגישה הבהירו הרבנים כי הם עומדים על דעתם שתהיה כניסה נפרדת לכותל המערבי ולכותל הרפורמי, וכי לא תהיה הכרה של המדינה ברפורמים.

כפי שפורסם ב'כיפה' הח"כים החרדים שהכריזו מלחמה על המתווה שאושר לאחר אישורו בממשלה ושנה ארוכה של מו"מ באמצעות מזכיר הממשלה דאז, אביחי מנדלבליט הבינו שהם במילכוד ולכן בחרו במוצא של פשרה למרות הצהרות לוחמניות כמו זו של ח"כ ליצמן: "נתניוה יצטרך לבחור בין הרפורמים בארה"ב לבין החרדים בארץ".

היום אמורה המדינה להגיש לבג"ץ דין וחשבון על ההתקדמות ביישום המהלך לחלוקת הכותל, שאושר בממשלה כבר לפני חמישה חודשים אך עדיין תקוע. לאחר 3 דחיות יצטרך בג"צ להכריע האם יינתן זמן נוסף לארכה כדי לממש את הפתרון שיוסכם בשתיקה על ידי החרדים.

הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית הגיב ואמר: "הגיע הזמן שהרוב השפוי במדינת ישראל ובעם היהודי יאותת לעסקנים החרדים: יש גבול לכל תעלול ויש מחיר לשנאת החינם, להסתה ולפלגנות. ממשלת ישראל התחייבה בפני העם היהודי ליישם את מתווה הפשרה בכותל ואנו לא נוותר ונעמוד על יישומו המלא".