הח"כים הדתיים קוראים לעלייה משותפת לקבר הרצי"ה

זאת במלאת 30 שנה לפטירתו של הרב צבי יהודה קוק. "לעלייה יש ערך רב בהעברה לציבור מסר של אחדות של הציונות הדתית", כתבו חברי הכנסת לראשי הישיבות הציוניות בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 05/03/12 19:44 יא באדר התשעב

הח"כים הדתיים קוראים לעלייה משותפת לקבר הרצי"ה

חברי הכנסת הדתיים יוצאים היום (ב') בקריאה ציבורית לראשי הישיבות הציוניות בישראל, להשתתפות ראשונה בעלייה המונית לקברו של הרב צבי יהודה קוק, זאת במלאת 30 שנה לפטירתו. במכתב שיזם ח"כ אורי אריאל, עליו חתומים כל חברי הכנסת של הציונות הדתית מהמפלגות "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי", קוראים חברי הכנסת להתכנסות משותפת סביב קברו של הרצי"ה.

העלייה תתקיים ביום רביעי הקרוב בשעות הבוקר, לטובת העלייה לציון יינתנו הסעות מסובסדות מבנייני האומה. דרכי הגישה יתואמו עם כוחות הביטחון.

"אין צורך לפרוש בפני כבוד הרבנים שליט"א את החשיבות המפגש של אלפי תלמידי תלמידיו עם דמותו הענקית, עם תורתו ודרכו שכולנו הולכים לאורם. העלייה תעשה תוך ביטוי אחדות של גופים ציבוריים בציונות הדתית", כותבים חברי הכנסת לרבנים.

"בקשתנו מכבוד הרבנים שליט"א, להוציא קריאה לציבור, לרבנן ותלמידיהם לבוא ולעלות לאזכרה. יש ערך רב בהעברה לציבור מסר של אחדות של הציונות הדתית על כל גווניה דווקא סביב לציונו של רבנו זצ"ל", נכתב.

נכון לעכשיו הצטרפו ליוזמה תנועות הנוער של הציונות הדתית, "בני עקיבא", "עזרא", "אריאל" וצעירי המפלגות הדתיות, לצד ארגון "מפעלות הציונות הדתית", מועצת יש"ע ותנועת "קוממיות".

ח"כ אריאל אמר היום כי "מדובר ביוזמה חשובה. הרב צבי יהודה זצ"ל היה מהרבנים החשובים והמשפיעים ביותר שקמו בעם ישראל, וראוי שיום הסתלקותו יצוין כיום הילולא רבתי, יחד עם אלפים מאנשי הציונות הדתית אשר יתאחדו יחד סביב דרכו ותורתו".

כפי שדווח בכיפה, בשנה שעברה התאגדו חברי הכנסת הדתיים בקריאה לעלייה משותפת לקברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, אביו של הרצי"ה.