הח"כים הדתיים נגד צלם העירום ספנסר טוניק

חברי הכנסת הדתיים במאמץ מאסף על מנת למנוע את צילום העירום ההמוני המתוכנן בשבת הקרובה בים המלח. ח"כ אורלב: "מדובר במעשה מגונה הפוגע ברגשות הציבור"

חדשות כיפה אורי פולק 15/09/11 11:24 טז באלול התשעא

הח"כים הדתיים נגד צלם העירום ספנסר טוניק
Lamilli-cc-by, צילום: Lamilli-cc-by

הצלם הידוע ספנסר טוניק מתכנן לצלם בשבת הקרובה אלפי גברים ונשים עירומים בחוף ים המלח, בצילום קבוצתי ובמסגרת פרויקט עולמי אותו מוביל טוניק. חרף הביקורת הציבורית הנוקבת שנמתחה על הפרויקט הזימה שלו, עד כה ניכר היה כי שום דבר לא יפריע ליוזמה לצאת לדרך. ואולם כעת, בדקה ה-90, מצטרפים למאבק גם חברי הכנסת הדתיים, שמנסים למנוע את הצילום ברגע האחרון.

"התערטלות היא מעשה מגונה במיוחד, הפוגע ברגשות הציבור", טוען ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, שמסביר כי "ים המלח אמנם קרוב לסדום ועמורה, אבל אין צורך במעשים בסגנון סדום ועמורה". אורלב אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה ודרש למנוע את מיצג העירום - אולם פנייתו לא נענתה.

במכתב ששלח ליהודה ויינשטיין ציין אורלב בין היתר כי החוק אוסר על מעשה מגונה בפומבי וכתב כי מדובר כאן ב"התרסה נגד החוק, הפוגעת ברגשות ציבור רחב ואשר על כן אבקש את התערבותך הדחופה והנחיותיך לרשויות האכיפה למנוע הפקה זו".

גם ח"כ ציפי חוטובלי הביעה התנגדות לצילום וטענה כי "מדובר בזילות של גוף האדם, ואני קוראת לבטל את המיצג. צר לי שבעיני רבים זה נחשב לאמנות".

הח"כים הדתיים זוכים לתמיכת המועצה האזורית "תמר", שרוב חוף הים של ים המלח נמצא בשטח שיפוטה. במועצה טוענים כי בכוונתם לטרפד את האירוע. ראש המועצה, דב ליטבינוף, הצהיר כי "נזעיק את המשטרה כי לאירוע אין אישור ומדובר בהתקהלות בלתי חוקית".

לטענתו, "ים המלח נמצא בימים אלה בישורת האחרונה לקראת ההכרזה עליו כאחד משבעת פלאי עולם הטבע. צילום המוני כזה, שפוגע ברגשותיו של ציבור רחב בישראל המגיע להתארח ולטייל באזור, לא יוסיף לפלא הזה אלא עלול לגרוע ממנו ים המלח הוא אכן מקור השראה לאמנים רבים בארץ ובעולם, אולם בצילומים של ספנסר האמנות עלולה לפגוע בציבור. לכן זו אינה אמנות א לא התערטלות לשם התערטלות. ים המלח הוא המקום הנמוך בעולם, וטוניק עלול להנמיך אותו עוד יותר".