"החייל שירה במחבל, צריך לקבל צל"ש ולא חקירה ומעצר"

חברת הכנסת שולי מועלם בתגובה לחקירת הצה"ל כנגד החייל שירה במחבל: "מישהו שכח שהפלשתיני הזה בא לרצוח?"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/03/16 20:44 טז באדר ב'

"החייל שירה במחבל, צריך לקבל צל"ש ולא חקירה ומעצר"
נעם ריבקין פטון, צילום: נעם ריבקין פטון

"אני עומדת מולכם ומתחננת - תעצרו לרגע. אני מתחננת בפני הרמכ"ל ודובר צה"ל - למה אתם גוזרים את דינו במשפט שדה?", כך, בקול חנוק מדמעות אמרה הערב (שבת) אחותו של החייל שירה במחבל בחברון ונחשד ברצח. המשפחה כינסה מסיבת עיתונאים בביתה. "למה אתם הורגים אותו בלי משפט?", שאלה האחות ביחס לאחיה.

"אין ויכוח שצריך לחקור את האירוע, ואין לי טענות כלפי שר הביטחון או הרמטכ"ל", הבהיר גם אביו של החייל, "הדבר היחיד שמכעיס אותי זה שהם לא חיכו עד תום החקירה כדי לצאת בהצהרות. כבר הגישו נגד הבן שלי כתב אישום בתקשורת", האשים. "הבן שלי חולה על הצבא, ונלחם כדי להיות לוחם", הוסיף האב, "מעולם לא חשבתי שיהיה מואשם ברצח. כל זה בגלל שרצה להציל את מדינת ישראל והאנשים שהיו איתו. זו תקופה לא קלה".

בתוך כך אמרה ח"כ שולי מועלם רפאלי יו"ר סיעת הבית היהודי: "אני לא מבינה את אלו הטוענים שחיל צהל ירה אתמול בפלשתיני חף מפשע. מישהו שכח שהפלשתיני הזה בא לרצוח? לדקור יהודים ולצערנו גם הצליח. בימים טרופים אלו חיילי צהל זקוקים למלוא הגיבוי , רק בזכות גבורתם ואומץ ליבם חיי אדם ניצלים בכל יום ולכן אני קוראת למפקדים לחזק את הלוחמים ולא לרפות את ידיהם כמו שנעשה אמש. החיל שירה במחבל מבין שדינו מוות. אני ורבים בציבור עומדים מאחוריו ומאחורי חבריו , הוא צריך לקבל צל"ש ולא חקירה ומעצר".

כזכור, שני מחבלים חמושים בסכינים הגיעו בשבוע שעבר (יום ה') יום פורים, לעמדה צבאית, ליד תל רומיידה שבחברון ודקרו את אחד החיילים. לוחמים מחטיבת כפיר שהיו במקום ירו במחבלים והרגו אותם. החייל, כבן 20, פונה במצב בינוני ולאחר בדיקה בבית החולים מצבו הוגדר קל.

אחד המחבלים, לפי סרטון שהופץ, נראה כי נוטרל על ידי החיילים, ובזמן שכבר שכב על הקרקע, אחד החיילים ירה בו שוב, על מנת לוודא הריגה. מהתחקיר עלה כי הירי בוצע שש דקות לאחר הפיגוע, ולטענת קצינים ששהו בסביבה הם הופתעו מהירי, מכיוון שלדבריהם החייל החליט על דעת עצמו לפתוח באש. הרמטכ"ל גדי איזנקוט עודכן בפרטי התחקיר ואמר שצה"ל ייתן גיבוי מוחלט למפקדים על שגיאות, אך לא על התנהגות שאינה הולמת.