החוק הנורווגי אושר בישיבת הממשלה

מועלם בדרכה חזרה לכנסת? היום אישרה וועדת השרים את הצעת החוק הנורווגי שתאפשר את התפטרותה של השרה שקד מהכנסת וכניסתה מחדש של הבאה ברשימה - מועלם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/07/15 12:53 ג באב התשעה

החוק הנורווגי אושר בישיבת הממשלה
Alex Kolomoisky, פלאש 90, צילום: Alex Kolomoisky, פלאש 90

החוק הנורווגי עבר הבוקר (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים ומשמעותו התפטרותה הצפויה של השרה איילת שקד ובעקבות זאת כניסתה של הבאה ברשימת הבית היהודי, חברת הכנסת לשעבר, שולי מועלם, בחזרה אל הכנסת.

מועלם חיכתה זמן רב לחוק שעלה ונדחה כמה פעמים בשל עיכובים בהסכמה עליו. יש לציין כי החוק יצטרך לעבור עוד קריאות במליאת הכנסת עד לאישורו הצפוי על ידי הקואליציה ורק אז תוכל מועלם לחזור אל הכנסת.

על פי הצעת החוק שאושרה כל מפלגה יכולה לפנות מקום אחד בכנסת על ידי התפטרות אחד השרים ובמידה והוא יפוטר או יעזוב בעצמו את תפקידו כשר הוא יחזור אל הכנסת ויביא להוצאתו של חבר הכנסת שהחליף אותו.

מהבית היהודי נמסר בתגובה להעברתו של החוק הנורווגי בישיבת הממשלה: "מפלגת הבית היהודי מברכת הישג נוסף למפלגה אותו דרשנו בהסכמים הקואליציוניים: העברתו של החוק הנורווגי, אשר יאפשר לסיעות הקואליציה לחזק את פעילותן הפרלמנטרית בכנסת ויכניס למשכן חברים פעילים וראויים."