החברה קדישא מציגה: מנהרות קבורה תת קרקעיות

"קהילת ירושלים", החברה קדישא הגדולה בבירה, הציגה תוכנית להקמת רשת של מנהרות קבורה תת קרקעיות מתחת להר המנוחות, זאת כפתרון למצוקת מקומות הקבורה בעיר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/06/12 09:44 ה בתמוז התשעב

החברה קדישא מציגה: מנהרות קבורה תת קרקעיות
יחצ, צילום: יחצ

החברה קדישא "קהילת ירושלים", מציגה היום (ב') תוכנית להקמת רשת של מנהרות קבורה תת קרקעיות מתחת להר המנוחות, זאת כפתרון למצוקת מקומות הקבורה בעיר.

שיטת הקבורה במחילות הייתה קיימת במתכונת מצומצמת בתקופת הסנהדרין, אז מערות הקבורה היו מנת חלקם של בני המעמדות העליונים עקב עלות הקבורה היקרה. עקב הנגישות ואפשרויות בחפירת המנהרות, הוחלט בחברה קדישא. על פי ההערכות, עלות חפירת קבר אחד תעמוד על כ-8,000 שקלים, בדומה לעלות הקבורה כיום.

על פי התוכנית, שעברה כבר את שלב בחינת היתכנות הכלכלית, המנהרה הראשונה שתוקם כפיילוט תבנה באורך של 50 מטרים נטו , ורוחבה יעמוד על 10 מטרים וגובהה 6.5 מטרים. בסה"כ יבנו בשלב הראשון 4 שורות של קבורת כוכים בשני הצדדים ובמנהרה הראשונה יהיה מקום ל- 400 קברים. יתרונה של שיטת קבורה זאת הוא שהיא אינה מוגבלת בקרקע, שכן את המנהרות ניתן להקים בזויות שונות ובגבהים שונים כך שפוטנציאל הקבורה מתחת לשטח הוא כמעט ואינסופי.

חנניה שחור, מנכ"ל חברת קדישא ירושלים, ציין כי "אנו מקווים שהרשויות בישראל יבינו את הפוטנציאל לרעיון החדשני הזה, שמאות שנים לא נוסה בעולם ויתנו לו היתרי בניה במהירות. עברנו כבר את שלב ההיתכנות הכלכלית ואנחנו בשלבים הסופיים של בדיקת ההיתכנות ההנדסית. אם הפיילוט יצליח, תיפתר מצוקת הקבורה בירושלים למאות שנים. היתרון הגדול של שיטת הקבורה במנהרות הוא מציאת פתרון הלכתי לאלו שמסרבים להיקבר בבנייני קומות".