החברה לפיתוח גוש עציון הייתה מעורבת בפינוי "מצפה אביחי"

תושבים בגוש עציון הביעו זעם על סיוע עקיף שהעניקה "החברה לפיתוח גוש עציון" במהלך פינוי המאחז "מצפה אביחי" בשבוע שעבר. בחברה טוענים: זו טעות אנוש שלא נעשתה על דעתנו

חדשות כיפה אורי פולק 15/01/12 11:27 כ בטבת התשעב

החברה לפיתוח גוש עציון הייתה מעורבת בפינוי "מצפה אביחי"
אילוסטרציה. ועד מתיישבי השומרון, צילום: אילוסטרציה. ועד מתיישבי השומרון

תושבים בגוש עציון זועמים בשל התערבותה של "החברה לפיתוח גוש עציון" בהובלת העובדים שפינו בפועל בשבוע שעבר את היישוב "מצפה אביחי" שסמוך לקריית ארבע. במהלך הלילה הובלו העובדים למקום על ידי אוטובוסים של "החברה לפיתוח גוש עציון", במהלך שעורר כעס בקרב מתיישבי המאחז.

"זה היה מחזה מזעזע לראות את האוטובוסים של החברה לפיתוח גוש עציון מביאים את העובדים שדאגו להרוס את המאחז. חשבנו שהחברה לפיתוח גוש עציון היא חברה שדואגת לפיתוח ולא להרס ההתיישבות", סיפר צור-נתן דורני, מתושבי היישוב שפונה.

צור-נתן סיפר כי תושבי המקום ניסו לפנות לנהג. "חשבנו בהתחלה כי הנהג לא מודע לאופי המשימה ולכן פנינו אליו על מנת ליידע אותו כי מדובר בפינוי בתנאים קשים ושלא ייקח חלק במהלך. לצערנו, הופתענו לגלות כי הנהג היה מודע לאופי הנסיעה ואף ביקש שניתן לו להמשיך בעבודתו", הוא ציין.

דוידי פרל, המתמודד לראשות מועצת גוש עציון, שלח הבוקר (א') מכתב תלונה למנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון מר אלי בן-שימול, בו הוא טוען כי "בימים אלו עומדת סוגיית המאחזים על סדר היום הציבורי, וקיים חשש אמיתי לפינוי בכוח של היישוב מגרון, שכונת גבעת אסף וגבעת האולפנה שבבנימין. שיתוף פעולה כלשהוא מצד ההתיישבות, בהרס מאחז מעביר מסר חמור של לגיטימציה והסכמה בפועל לפעולות אלו".

"אין זה ראוי שהחברה לפיתוח המייצגת את תושבי גוש עציון תיקח חלק פעיל בהליך שהתבצע בחוסר רגישות ואנושיות כלפי המתיישבים באמצע הלילה, תחת גשם כבד וקור מקפיא וזאת למרות שברור לכולם כי ההחלטה על מועד הפינוי ואופן ביצועו התקבלה ללא שום קשר לחברה לפיתוח", הוסיף פרל. לדבריו, "אין ספק כי שיתוף הפעולה של החברה לפיתוח בפינוי מהווה פגיעה קשה ברגשות תושבי גוש עציון שרובם ככולם מחוברים ואוהדים את מפעל ההתיישבות בכל רחבי יהודה ושומרון, ורואים בה ערך ציוני ויהודי חשוב וזאת ללא כל קשר להשקפתם לגבי סוגיית המאחזים בכלל והמאחז "מצפה אביחי" בפרט".

אלי בן-שימול, מנכ"ל "החברה לפיתוח גוש עציון", הגיב למכתב בשיחה עם כיפה וטען כי מעורבות החברה באירוע נעשתה שלא על דעת הדירקטוריון וכי מדובר ב"טעות אנוש". בן-שימול ציין כי "הנהג שלנו, כשיצא למשימה הזו, לא ידע לאן הוא הולך. הוא לקח אנשים והעביר אותם לקריית ארבע, וזה בניגוד מוחלט גם לחזון החברה ולערכי החברה. ההנחיות שלנו שונות לחלוטין ואנחנו לא עושים כאלה פעולות".

בן-שימול ציין כי החברה הביעה את מחאתה בפני מזמין המשימה, צה"ל, והדגישה כי אין בכוונתה לשתף פעולה עם אירועים מסוג זה בעתיד. "האירוע הזה הוא טעות אנוש וברור לנו שהוא לא יישנה בעתיד", סיכם בן-שימול.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן