הזוג הגיע להתחתן ברבנות, רב העיר ירושלים החליט לערוך החופה בעצמו

לא מעט זוגות אינם יכולים לממן אירוע מפואר לכבוד חתונתם, ומחליטים לבצע את האירוע באופן מצומצם במשרדי הרבנות בעזרת רב שכונה או רב מהמועצה הדתית. הרב אריה שטרן החליט בשבוע שעבר לערוך החופה מעצמו כדוגמא להנגשת המועצה לתושבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 11:59 ו בשבט התשעה

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, הפתיע בסוף השבוע שעבר זוג שהגיע בכדי לערוך את חתונתו בבניין המועצה הדתית בירושלים. באופן יוצא דופן, החליט הרב לערוך לזוג את החופה והקידושין בעצמו, להפתעתם של הנישאים הטריים.

זוגות הבוחרים להתחתן במועצה הדתית נעדרים פעמים את היכולות הכלכליות לממן אירוע מפואר. בפעמים אחרות מדובר בפרק שני עבור הזוגות, ולכן נוצר צורך באירוע קטן יותר. זוגות אחרים מבקשים לקיים אירוע צנוע במועצה הדתית, ומאוחר יותר, לעתים בתאריכים בעייתיים, כמו בעת ספירת העומר, לקיים את החתונה רבת המשתתפים.

עד היום היה נהוג במקרים כאלה שאת החופה והקידושין עורך אחד מרבני השכונות של ירושלים או אחד מרבני המועצה הדתית. עם זאת, כחלק מהרצון של רבה של ירושלים להנגיש את שירותי הדת בעיר לכלל הציבורים החיים בה ולהסביר להם פנים, החליט הרב כי מעתה ישתדל אף הוא לחתן זוגות שבאים להינשא במועצה הדתית.

(צילום: לשכת רב העיר ירושלים)

מלשכתו של הרב שטרן נמסר כי "המטרה של הרב היא שכל מגע של תושב עם המועצה הדתית ושירותי הדת בעיר יהיה מועיל ומשמח עבור התושב. מדובר באחת המטרות החשובות ביותר שהרב הציב לעצמו והוא שוקד עליה מדי יום".

(צילום: לשכת הרב הראשי לירושלים)