הותר לפרסום: תא"ל אופק בוכריס מואשם באונס ומעשים מגונים

תא"ל אופק בוכריס, לשעבר מפקד חטיבת גולני מואשם בידי חיילת שהייתה תחת פיקודו כי ביצע בה אונס ומעשים מגונים. בוכריס מכחיש את המעשים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/03/16 09:29 כב באדר א'

הותר לפרסום: תא"ל אופק בוכריס מואשם באונס ומעשים מגונים
amirki, ויקיפדיה, צילום: amirki, ויקיפדיה

תת אלוף, אופק בוכריס, מפקד חטיבת גולני לשעבר שכיהן עד לאחרונה כמפקד המכללה לפיקוד ולמטה, הוא הקצין הבכיר החשוד בביצוע חמישה מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים בחיילת ששירתה תחת פיקודו. כך הותר לפרסום אמש (יום ג') על ידי בית הדין הצבאי בקריה שבתל אביב.

בוכריס חשוד שביצע את העבירות לפני ארבע שנים. החקירה החלה ביום ראשון, והוא הושעה על-ידי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן. החיילת שירתה בעבר תחת פיקודו ולכן הוא חשוד גם בניצול יחסי מרות.

בוכריס בן ה-48 הוא בוגר מדרשיית נעם והמכינה הקדם צבאית עטרת כהנים ומתגורר במצפה נטופה. ההאשמות נגדו הכו את מכריו בהלם גמור. בוכריס נחשב לקצין מוערך מאוד, ועד לפרוץ הפרשה הנוכחית נחשב מועמד לקידום בשנים הקרובות לדרגת אלוף.

בספטמבר 2003 מונה בוכריס למפקד יחידת אגוז. בתפקיד זה שימש עד דצמבר 2004 ולאחר מכן למד במכללת צבא ארה"ב שבפנסילבניה. במלחמת לבנון השנייה הוא קודם לדרגת אלוף-משנה, ומונה ליועץ למבצעים מיוחדים של מפקד עוצבת הגליל, גל הירש‏. לאחר המלחמה קיבל את הפיקוד על עוצבת ברעם, החטיבה המרחבית המערבית של עוצבת הגליל - תפקיד שבו כיהן במשך כשנתיים עד אוגוסט 2008, עת מונה למפקד בסיס האימונים אליקים בפיקוד הצפון. במקביל פיקד על חטיבת עודד, חטיבת חי"ר במילואים.

ב-2010 מונה למפקד חטיבת גולני וזכה לצל"ש הרמטכ"ל שאול מופז על לחימתו כמג"ד 51 של גולני במבצע "חומת מגן", במהלך המבצע נפצע קשה בשכם. ב-2012 הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד אוגדת הבשן שהיה ממקימיה ומייסדיה בפיקוד הצפון‏. בהמשך מונה למפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ובסוף 2015 מונה לראש חטיבת המבצעים באמ"ץ עד להשעיה השבוע.

השופטת תא"ל מאיה הלר הורתה על התרת פרסום שמו לאחר שדחתה חלק מטענות סנגוריו של בוכריס שמכחיש את הדברים מכל וכל וטוען כי לא היה לו כל קשר פיזי עם החיילת המתלוננת הן באונס והן בהסכמה, כשהוא מציג בדיקת פוליגרף שמאשרת כי הוא דובר אמת

המעשים כאמור מיוחסים לבוכריס כאשר שימש כמח"ט גולני לפני כארבע שנים, ואז לכאורה תקף את החיילת שהחליטה להשתחרר מאז. הסנגוריה טענה כי ייתכן שחלקים מגרסתה יימצאו נכונים מאחר שבמסגרת תפקידה עבדה עם בוכריס זמן רב באופן צמוד והכירה את אורחותיו.

בא כוחו של בוכריס טען כי "לפני כחודש וחצי, עוד בטרם נודע לו על החקירה, עבר הקצין בהצלחה בדיקת פוליגרף בשב"כ, שנערכה לצורכי סיווג ביטחוני. בדיעבד, מאשרת בדיקת הפוליגרף בשב"כ את טענתו של הקצין גם ביחס לתלונת החיילת. עם פתיחת החקירה עבר הקצין אתמול שוב בדיקת פוליגרף, הפעם פרטית, על-ידי הבודק החיצוני שמבצע את בדיקות הפוליגרף עבור מח"ש, ואף בבדיקה זו נמצא הקצין דובר אמת".

הוא הוסיף כי "כבר בחקירת החיילת במצ"ח הוברר שחלק מהעובדות שהיא ציינה בתלונתה נסתרות על-ידי ראיות אובייקטיביות. אין לקצין מושג מדוע טוענת החיילת את אשר היא טוענת. הקצין הבכיר סומך ידיו על חקירת מצ"ח, מקווה שהיא תמוצה במהרה ומשוכנע שעם סיומה הוא ישוב לעשייה הביטחונית החשובה אשר לה הוא מקדיש את חייו".