הותר לפרסום: רוני אלשיך הוא המפכ"ל המיועד

רוני אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל, אב לשבעה וסב לשבעה, הוא המיועד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. נחשב למומחה לטרור ול"מוח" מאחורי מבצעים רבים.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/09/15 12:20 יד בתשרי התשעו

הותר לפרסום: רוני אלשיך הוא המפכ"ל המיועד
חגי הוברמן, צילום: חגי הוברמן

רוני אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל הוא סגן ראש השב"כ המיועד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל, כך התיר היום (א') לפרסום ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אלשיך, אב לשבעה וסב לשבעה, נחשב כאדם מבריק, כמומחה למלחמה בטרור ולמוח מאחורי אינספור מבצעים. התגורר בעבר בכוכב השחר ולפני מספר שנים, במסגרת עבודתו, עבר לגבעת שמואל. ילדיו חונכו במסגרות ציוניות דתיות.

מאז ספטמבר 2014 הוא משמש כממלא מקומו של ראש השב"כ בהיעדרו, והשתתף בישיבות קבינט ובדיונים ביטחוניים, בהם אושרו מבצעים רגישים. לטענת רבים, הוא בין האחראים לירידה הניכרת בכמות אירועי הטרור בירושלים בין השנים 2005-2008.

אלשיך למד בישיבת נתיב מאיר, וסיים בגיל 16 את התיכון לאחר שקפץ שתי כיתות - מכיתה ג' לכיתה ו'. ב-1981 התגייס לצה"ל ושירת בצנחנים, שם שימש כמפקד פלחה"ן 35 וסגן מפקד גדוד 50. לאחר מכן הצטרף לשב"כ ושימש כחוקר באינתיפאדה הראשונה. בהמשך שימש כראש מרחב יהודה, שומרון וירושלים, ראש מרחב דרום, ראש אגף המטה ואחראי על ריכוז בניין הכוח בשב"כ.

אלשיך הוא חובב חזנות מוכר, וכן הוא ומשפחתו הינם חובבים של חידון התנ"ך העולמי, והוא נוהג להגיע לאירוע מדי שנה. אחד מקרובי משפחתו אף זכה בעבר בחידון.

בשב"כ מכונה אלשיך 'בר מצווה' בשל הכיפה על ראשו ובשל 'מראה ילד טוב ירושלים' שיש לו. כינוי נוסף הוא 'השועל' בשל הדימוי הערמומי שלו. אם לא היה מקבל את תפקיד המפכ"ל, סיכוייו להתמנות לתפקיד ראש השב"כ היו גבוהים מאוד.

ההערכות הן כי מינויו של אלשיך יאושר ללא קושי בשל דרגתו הגבוהה בשב"כ, המקבילה לדרגת אלוף בצה"ל, וכי בתוך שבועיים הוא יכנס לתפקידו כמפכ"ל משטרת ישראל.